رای الیوم گزارش داد، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر اظهار کرد، هیچ کشوری در جهان عرب نمی‌تواند طرحی که به فلسطینی‌ها تحمیل شده را بپذیرد. فلسطینی‌ها باید برای دستیابی به راه‌حلی عادلانه مشارکت داشته باشند.

وزیر خارجه قطر با تاکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند هیچ‌گونه راه‌حلی را به فلسطینی‌ها تحمیل کند، گفت: دوحه هر طرح صلحی برای خاورمیانه را که مورد قبول فلسطینی‌ها باشد، تایید خواهد کرد.

او افزود: همانگونه که می‌بینید در حال حاضر رایزنی میان فلسطینی‌ها و آمریکا وجود ندارد و موضع‌گیری ما همچنان ثابت است. ما از هر طرحی که فلسطینی‌ها آن را بپذیرند، حمایت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر درباره روابط دوحه با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز گفت: چیزی در مورد کشورهای تحریم‌کننده تغییر نکرده است..

او همچنین فاش کرد: دوحه مذاکراتی با ایران و آمریکا جهت پایان دادن به تنش به وجود آمده میان دو کشور انجام داد. قطر با برخی کشورهای دوست همانند ژاپن برای تدوین طرحی جهت آرام‌کردن اوضاع همکاری می‌کند و اگر دو طرف ایران و آمریکا از قطر بخواهند میانجیگری را آغاز خواهد کرد.

وزیر خارجه قطر ضمن ابراز نگرانی نسبت به اینکه محاسبات نادرست به تنش منجر شوند، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم اختلافات میان ایران و آمریکا را از بین ببریم.

آل ثانی گفت: هرگونه سازش درباره ایران به معنای انعطاف‌پذیری دو طرف است. ایران و آمریکا به دنبال جنگ نیستند و ما امیدوار هستیم گفت‌وگوی مستقیمی میان این دو کشور برای پایان یافتن تنش برقرار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر افزود: دوحه به سیاست واشنگتن درباره تهران احترام می‌گذارد اما ما ارزیابی متفاوتی از وضعیت موجود داریم.

وی در ادامه گفت: فشار زیادی علیه اقتصاد ایران وجود دارد اما تهران در طول ۴۰ سال گذشته با وجود تحریم‌ها و فشارها به حیات خود ادامه داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.