حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) در نطق میان دستور، اظهار کرد: پایان ماه مبارک رمضان با ۳۰ سالگی ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و همچنین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد مصادف بود. چه زیبا امام فرمود که سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آیند انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک «۳۰ سالگی رهبری مقام معظم رهبری»، گفت: اگر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان به دو قطب شرق و غرب بین ابرقدرت‌ها تبدیل شده بود و ملت‌های بیگناه در جنگ این دو ابرقدرت گرفتار شده بودند، اما امروز پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی نبرد بسیار سختی بین قدرت و اقتدار اسلام ناب و استکبار و سلطه جهانی است. بیان قرآن این است که استکبار و سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست جریانی باطل و کافر است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر در قرآن می‌خوانیم که همه کافران و مشرکان از بین خواهند رفت. قرآن پیروزی اسلام ناب محمدی را در سراسر گیتی نوید می‌دهد. شیطان بزرگ با به‌کارگیری تمام ابزارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و با تکیه بر ابزار رشد تکنولوژی و فضای مجازی در یک جنگ تبلیغاتی و اقتصادی تمام عیار به مقابله با انقلاب اسلامی و امت مسلمان برخاسته است. او اراده کرده است و تصمیم دارد که نور خدا را خاموش کند. نمود آن در جنگ تحمیلی هشت ساله و فتنه ۸۸ بوده است. دشمنان اما به اذن الهی کاری نمی‌توانند انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی نطق خود ضمن تاکید به گسترش فرهنگ اسلام در جهان، اظهار کرد: مردم ایران در بیش از ۹۵۰ نقطه در ایران و نیز بیش از ۱۰۰ نقطه در جهان در روز قدس حضور پیدا کردند. این راهپیمایی که میراث حضرت امام خمینی (ره) است با هدف محو اسرائیل انجام شد. باید گفت که بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌های آباد و اجدادی خود انجام خواهد شد آن روز خیلی دیر نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام بزرگوار فرهنگ مقاومت و ایستادگی را با وحدت کلمه حول محور حاکمیت دینی به ما آموخت. خداوند نور خود را تمام می‌کند و اسلام ناب با هدایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم آزادی خواه جهان ذیل سایه حکومت عدل الهی به سرپرستی امام زمان (عج) گسترش خواهد یافت. اگرچه استکبار خوش ندارد با صدای بلند به سران آمریکا، اسرائیل، اروپا، مزدوران آنها در منطقه و وابستگان داخلی آنها عرض می‌کنم که باید در این عصبانیت بمیرید که اثری از شما باقی نماند.

سالک خطاب به مردم اظهار کرد: امروز ما و شما میراث‌داران هزاران شهید، جانباز، ایثارگر و رزمنده هستیم و از قیام خونین ۱۵ خرداد تاکنون قدرت و اقتدار این مرز و بوم را رقم زده‌ایم. شما با پشتیبانی از ولایت فقیه ۴۰ سال دستاوردهای مهم حکومت اسلامی را به رخ استکبار جهانی کشیدید و برای حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی با تکیه بر فرهنگ مقاومت قدرت بازدارندگی خود را رقم زدید، اما ما مسئولین در قوای سه‌گانه موظف هستیم که به عنوان خادم و امانتدار شما در صراط توحید و ولایت، مسیر تدوین شده حضرت امام خمینی (ره) را با حرکت هوشمندانه و اطاعت از مقام معظم رهبری طی طریق نمائیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوران رکود اقتصادی و تورمی مردم را گرفتار گرانی کرده و هیچ نظارتی بر آن نیست توصیه ما بر مسئولین کشور آن است که با تکیه بر اصل "ما می‌توانیم" و با روحیه جهادی دست در دست هم داده و بر مشکلات فائق آییم و آنها را حل کنیم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر امور خارجه، گفت: به اینستکس که کاغذی بیش نیست دل خوش نکنید، به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اعتمادی نیست. مذاکره سم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.