سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان سیل زده پلدختر، بیان‌ کرد: از نظر بازسازی در بخش‌هایی که منازل و ساختمان‌ها نیاز به تعمیرات دارند عملیات آغاز شده و وجوه به حساب مردم واریز شده است، اما در بخش‌هایی که ساختمان‌ها تخریب شده است کار مقداری کندتر پیش می‌رود، چرا که در جا نمایی جدید باید منازل از حریم رودخانه‌ها خارج شوند و برخی از روستاها باید جا به جا شوند همچنان مشکل در این بخش باقی است، ولی در حال‌ حل شدن است.

وی در ادامه اظهار کرد: آن چه که امروز مورد نیاز مناطق سیل زده است پک‌های لوازم خانگی است. هم افراد مستاجر و هم افرادی که صاحبخانه هستند و حتی افرادی که در مکانی اسکان داده شده‌اند به لوازم منزل نیازمند هستند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: در حال‌ حاضر هوا در مناطق گرم شده است و کولر و یخچال از نیازهای ضروری محسوب می‌شود. در بخش کشاورزی نیز خسارات وارد شده به کشاورزان باید ساماندهی و پرداخت شود، چرا که شغل مردم منطقه تنها کشاورزی است.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت خسارات به مردم سیل زده ضروری است. در خصوص راه‌ها و پل ها نیز راه شکافی صورت گرفته است، اما برخی از راه‌ها هنوز آسفالت ندارد که توجه به آن ضروری است. چندین پل ارتباطی نیز در بین روستاها به طور موقت در حال‌ برقرار شدن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.