عمار سعیدیان گفت: پیامک های تایید طرح ترافیک ۹۸ خبرنگاری طی روزهای گذشته به متقاضیان احراز صلاحیت شده ارسال و این افراد باید از طریق سامانه تهران من مدارک خود را تکمیل و مبلغ ۱۲۰ هزار تومان حساب شهروندی خود را شارژ کنند.

وی ادامه داد: این دسته از خبرنگاران از ابتدای تیر می توانند با تخفیف ۹۰ درصدی وارد محدوده های ترافیکی تهران شوند.

به گفته سعیدیان فر، به خبرنگارانی که به هر دلیل نتوانستند طرح ترافیک دریافت کنند کارت بلیت رایگان مترو و اتوبوس داده می شود.

در همین زمینه مسئول بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه خبرنگاری طرح ترافیک شهرداری تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ پیامک به متقاضیانی که مشمول طرح ترافیک خبرنگاری شده‌اند ارسال شده است.

فرهاد خوانساری تاکید کرد: زمان توزیع این کارت‌ها پس از تعیین و تکیلف طرح ترافیک خبرنگاری خواهد بود.

خوانساری تصریح کرد: تا پایان خرداد اعتراض خبرنگاران بررسی و پاسخ داده می شود.

مسئولان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفته بودند که امسال بیش از ۶ هزار متقاضی طرح ترافیک خبرنگاری در سامانه تهران من ثبت نام کردند و کار بررسی مدارک آنها آغاز شده است.

پیشتر اعلام شده بود امسال ۲ هزار و ۶۰ سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران در تهران اختصاص می‌یابد و اسامی خبرنگارانی که طرح دریافت کنند در سامانه شفافیت به نشانی http://shafaf.tehran.ir منتشر می‌شود.

زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیک ۶:۳۰ تا ۱۹ است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل نیز طرح‌های ترافیکی (ترافیک و زوج و فرد) اجرا نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.