به گزارش تارنمای آمریکایی دیلی کالر، "نیکی هیلی" در سخنرانی در اجلاس رهبری زنان جوان آمریکا در تگزاس که از سوی سازمان آمریکایی «ترنینگ پوینت» برگزار شد، افزود: وقتی می شنوم که چقدر فضای سیاسی کشور مسموم شده، واقعاً نگران می شوم.

وی گفت: اکنون این فضا به سوی پیش می رود که سیاستمداران یکدیگر را فاسد خطاب می کنند و خود را پشت برخی چیزها پنهان می شوند و چیزهایی را می گویند که نشان می دهد آنها واقعاً به نقطه تنفر نزدیک شده اند.

هیلی ادامه داد: وقتی می شنوم که آنها همدیگر را فاسد و عامل شرارت توصیف می کنند آزرده خاطر می شوم زیرا چنین شرارت و فسادی را دیده‌ام.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد افزود: در جمهوری دموکراتیک کنگو بوده‌ام و دیدم که از تجاوز به عنف به عنوان سلاح جنگی استفاده می کنند. در سودان جنوبی بوده‌ام که کودکان را از آغوش مادران جدا می‌کردند و به آتش می‌افکندند. این شرارت است. آنچه که در کشور ما وجود دارد اختلاف در دیدگاه‌ها است. اما نگران آن هستم که آمریکایی‌ها فراموش کرده‌اند دارای کشوری بزرگ و باعظمت باشند.

دیلی کالر نوشت: سخنرانی هیلی در این اجلاس در بحبوحه شایعات و گمانه زنی‌ها در خصوص آمادگی او برای شرکت در کمپین ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ انجام شد.

هیلی بعد از خروج از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، گروه سیاسی «ایستادن برای آمریکا» را در فوریه گذشته تشکیل داد که به گمانه زنی‌ها درباره احتمال جاه طلبی‌های او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ دامن زد.

هیلی حدود ۲ سال به عنوان عضو کابینه ترامپ و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد فعالیت می‌کرد اما با پایان یافتن سال ۲۰۱۸، او نیز به کار خود در این مسئولیت پایان داد.

گمانه زنی رسانه‌ها حکایت از آن داشت که او قصد نامزدی ریاست جمهوری برای سال ۲۰۲۰ را دارد اما در روز اعلام خبر کناره گیری، تصریح کرد که در این انتخابات حضور نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد هیلی با تشکیل این گروه، می‌خواهد برای فعالیت بلند مدت بویژه انتخابات بعدی کنگره و ریاست جمهوری ۲۰۲۴ سرمایه گذاری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.