دولت جمهوری فدرال آلمان مبلغ دو میلیون یورو (تقریبا معادل ۲/۲ میلیون دلار آمریکا) به برنامه جهانی غذایی سازمان ملل متحد اهدا کرد. این کمک  به حمایت از ۳۰ هزار نفر از آسیب‌پذیرترین پناهندگان افغان و عراقی ساکن مهمان‌شهرها در جمهوری اسلامی ایران که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند اختصاص دارد.

کمک جدید دولت جمهوری فدرال آلمان برنامه جهانی غذا را قادر می‌سازد تا به برآوردن نیازهای اولیه غذایی و تغذیه‌ای پناهندگان ساکن ۲۰ مهمان‌شهر واقع در ۱۳ استان کشور را در طول سال ۲۰۱۹ میلادی ادامه دهد.

نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: «ما از دولت و مردم آلمان برای حمایت‌های سخاوتمندانه و مستمرشان از فعالیت‌هایمان بسیار سپاس‌گزاریم.» او در ادامه گفت: «آسیب‌پذیرترین پناهندگان برای رفع نیازهای روزانه خود منحصرا به کمک‌های WFP متکی هستند بنابراین حمایت‌های مالی پایدار برای ادامه کمک‌های غذایی ضروری است.»

برنامه جهانی غذا این مبلغ را صرف تامین کمک‌های نقدی و آرد گندم برای خانواده‌های پناهنده خواهد نمود. ترکیب کمک‌های نقدی و غذایی، پناهندگان را قادر می‌سازد تا از رژیم غذایی متعادل و مغذی بهره برده و موادغذایی را طبق میل و ذائقه خود تهیه نمایند. نقدینگی همچنین به اقتصاد محلی به ویژه در فروشگاه‌ها و نانوایی‌های مهمان‌شهرها که بعضا توسط خود پناهندگان اداره می‌شوند رونق بیشتری خواهد داد.

آقای میشائیل کلور- برشتولد، سفیر آلمان در ایران گفت: «آلمان برای حمایت از خانواده‌های پناهنده آسیب‌پذیر در ایران طی شش سال گذشته تقریبا ۸ میلیون دلار کمک کرده است.» او ادامه داد: «ما با هدف بهبود زندگی پناهندگان و همچنین کمک به آنها برای ایجاد آینده‌ای بهتر، با برنامه جهانی غذا همکاری می‌کنیم. در حالی که کمک‌های برنامه جهانی غذا خانواده‌های پناهنده را در تامین نیازهای غذایی خود را یاری می‌کند، این امر با مشوق‌های آموزشی نیز همراه است، بنابراین به رویکردی جامع برای غلبه بر بحران طولانی پناهندگان در کشور می‌انجامد. ما به این نیازهای بزرگ واقف هستیم و می‌خواهیم همکاری نزدیک‌مان را با برنامه جهانی غذا ادامه دهیم.»

بیش از سه دهه، جمهوری اسلامی ایران با حدود یک میلیون پناهنده افغان و عراقی ثبت شده در کشور پنجمین کشور پناهنده‌پذیر در جهان است.

برنامه جهانی غذا از اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی، زمانی که اولین گروه پناهجویان از افغانستان و عراق وارد ایران شدند کمک‌های غذایی خود را به پناهندگان آغاز نمود.

برنامه جهانی غذایی سازمان ملل متحد: نجات جان انسان‌ها در شرایط بحرانی و نیز تحول معیشت میلیون‌ها انسان از طریق توسعه پایدار. برنامه جهانی غذا در بیش از ۸۰ کشور در سراسر دنیا به انسان‌های درگیر منازعات و بلایای طبیعی کمک غذایی ارائه نموده و دستیابی به فردایی بهتر را پایه‌ریزی می‌نماید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.