بر اساس اعلام رسانه های کره ای، دیدار «هونگ-نام کی» وزیر اقتصاد و امور مالی کره جنوبی با «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا روز گذشته و در حاشیه نشست وزیران اقتصاد کشورهای عضو گروه ۲۰ در فوکویاما ژاپن انجام شده است.

هونگ-نام در این دیدار خواست که مشکلات ناشی از تحریم برای شرکت‌های کوچک کره‌ای با رویکردی مثبت بررسی و رفع شود. به گزارش وزارت اقتصاد و امور مالی کره جنوبی، منوچین هم در مقابل، ابراز امیدواری کرد که این مسئله با مذاکرات نزدیک واشنگتن و سئول بدون مشکل رفع شود.

هفته گذشته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با سفر به سئول با شماری از مقام های کره ای از جمله هونگ نام‌کی دیدار و گفتگو کرده بود.

همتی در دیدار مذکور با اشاره به عدم همکاری بانک‌های آن کشور برای تامین واردات فعالان اقتصادی کشورمان، به منابع زیاد بانک مرکزی نزد آن بانک‌ها و همچنین تأثیر منفی که این رفتار در روابط دوستانه ۲ کشور دارد، اشاره کرد و از هونگ-نام  که همزمان معاون نخست وزیر کره جنوبی نیز به شمار می رود، خواست این موضوع را هرچه سریعتر حل وفصل کند.

همتی تاکید کرد: سیاست‌های آمریکا در فشار حداکثری خود شکست خورده و ما علاقمند نیستیم تحت تأثیر محدودیت‌های ایجاد شده از سوی آمریکا، روابط ایران و کره آسیب ببیند و دولت ما نیز علاقمند به توسعه روابط دوستانه با کره است.

همچنین معاون نخست وزیر کره جنوبی در واکنش گفت: ما نیز از وضعیت پیش آمده در روابط بانکی ۲ کشور و مشکلاتی که برای صادرکنندگان کره‌ای و واردکنندگان ایرانی پیش آمده است ناراحت هستیم و با توجه به اینکه روابط ایران وکره را بسیار مهم تلقی می کنیم، تمام تلاش خود را برای رفع مشکل به کار می‌گیریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.