پروانه سلحشوری می‌گوید زنان مجلس تا روز آخری که در بهارستان هستند دست از فعالیت‌هایشان برای ارتقای جایگاه زنان در کشور و رفع قوانین تبعیض‌آمیز برنمی‌دارند و طرح‌های دیگری برای زنان در دست دارند که به زودی آن‌ها را مطرح خواهند کرد.

پروانه سلحشوری عضو فراکسیون زنان مجلس می‌گوید این فراکسیون طرح‌های جدیدی برای حمایت از زنان در دست دارد که به زودی به صحن مجلس می‌آید.

او می‌گوید: «یکی از این طرح‌ها همان طرح کودک‌همسری است که قرار است دوباره مطرح شود، طرحی که ما برای به نتیجه رسیدنش تلاش بسیار زیادی کردیم. دو طرح دیگر هم هست، یکی مربوط به فعالیت زنان قاضی است. تا کنون قضات زن در دادگاه‌های خانواده حضور داشتند اما نقش آنها مشورتی بود و قاضی اصلی می‌توانست نظر آنها را رد کند. طرحی که در دست بررسی است می‌خواهد که در صورت رد شدن نظر قاضی زن، دلایل این کار از سوی قاضی اصلی اعلام شود. این گامی است برای اینکه حضور زنان در دادگاه‌ها پررنگ‌تر شود و نقش آنها موثرتر. علاوه بر این‌ها که گفتم در این مدت نزدیک به هفت هشت ماهی که خانم اولاد قباد آمده‌اند، یکی دو طرح دیگر هم مطرح شده است و اغلب اعضای فراکسیون زنان آنها را امضا کرده‌اند. الان هم منتظر هستیم که بحث تبعیض مثبت در اعمال سهمیه زنان در ورود به مجلس به چه نتیجه‌ای می‌رسد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.