«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم تحلیف «نیچروان بارزانی»، به عنوان رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی خواهان حل اختلافات موجود میان اربیل و بغداد شد و تصریح کرد: در مرحله حساسی قرار داریم و منطقه با وضعیت بسیار دشواری دست به گریبان است و کسی که گمان می‌کند از تبعات و پیامدهای بحران‌ها می‌تواند در امان بماند، در اشتباه است.

حکیم افزود: نباید اجازه دهیم دیگران در امور داخلی ما مداخله کنند و بر اساس منافع خاص خود و در راستای سو استفاده از شکاف‌های موجود، دست طمع به سوی عراق دراز کنند.

وی ضمن دعوت به اتخاذ موضعی یکپارچه در قالب دولت عراق، عنوان کرد: عراق به دلیل موقعیت ژئواستراتژیکی که از آن برخوردار است، همچنین به علت قرارگیری در نقطه تلاقی چهار ملت عرب، تُرک، فارس و کُرد باید موضعی واحد و روشنی در قبال بحران موجود در منطقه اتخاذ کند.

در همین رابطه، رهبر جریان حکمت ملی تصریح کرد: باید با مشارکت پویا و مثبت در روند تصمیم‌گیری و اتخاذ موضع ملی روشن و مسئولانه از تصمیم دولت عراق حمایت کنیم و از تلاش‌ها برای مقدم شمردن منطق گفتمان سازنده و دوری از مداخله در امور داخلی کشورها پشتیبانی کرده و از بکارگیری منطق تحریم‌های اقتصادی که رهاوردی جز درد و رنج برای ملت‌های منطقه ندارد، اجتناب کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.