به گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه امروز دوشنبه بدون اشاره به زمان و مکان دقیق این دیدار به نقل از میخائیل بوچارنیکوف افزود: روسیه میزبان نشست سه جانبه سران خواهد بود.

گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اردیبهشت ماه امسال پس از دیدار با همتای آذربایجانی خود در حاشیه اجلاس «یک کمربند-یک راه» در پکن، از توافق دو طرف درباره برگزاری نشست بعدی سران روسیه، آذربایجان و ایران در ماه آگوست امسال (اواخر تابستان) در خاک روسیه خبر داده بود.

پوتین گفت: «ما در این باره به توافق رسیده‌ایم که نشست سران بعدی روسیه-آذربایجان-ایران در خاک روسیه و در تابستان امسال برگزار شود.»

پیش از این، "المار محمدیاروف" وزیر امور خارجه آذربایجان نیز اعلام کرده بود که نشست سه‌جانبه رؤسای جمهوری کشورهای جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه به احتمال بسیار زیاد در ماه آگوست سال جاری (مرداد ماه) و در روسیه برگزار خواهد شد.

به گفته وی، شکل سه جانبه همکاری‌ها بین ایران، روسیه و آذربایجان، به خصوص دیدارهای مرتب بین رؤسای جمهوری سه کشور، ابتکارعمل بسیار خوب و مؤثری برای تبادل نظر و بررسی مسائل منطقه‌ای و بین المللی است و مقامات تهران، مسکو و باکو از ادامه این روند حمایت می‌کنند.

نخستین نشست سران ایران، روسیه و آذربایجان در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ در باکو و دومین نشست سه‌جانبه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در تهران برگزار شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.