بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا و تداوم گرما و شرجی هوا طی امروز تا روز چهارشنبه است. بنابراین طی این مدت در برخی ساعات روز غبار محلی و در ابتدای صبح وقوع پدیده مه در سطح استان مورد انتظار می‌باشد.

پیام مساعدی افزود: از اواخر روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه و جمعه، ضمن اینکه از رطوبت هوا کاسته و بر دمای هوا افزوده می‌شود، به سبب افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس به ویژه سواحل شمالی و مرکزی استان مواج و متلاطم می‌شود. همچنین طی امروز و فردا در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب با رشد ابر در ارتفاعات استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی نیز دور از انتظار نمی‌باشد.

وی تاکید کرد: بر این اساس طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی صبحگاه در برخی نقاط وقوع پدیده مه و طی ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات استان همراه با رشد ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: همچنین جهت وزش باد متغیر غالباٌ شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و طی ساعات بعدازظهر تا شب در برخی نقاط مرتفع گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا: ۳۰ تا ۶۰ گاهی ۹۰ سانتیمتر می‌باشد.

مساعدی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۵۹ بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۸:۲۱، مد دوم دریا ساعت ۱۴:۰۰ و جزر دوم ساعت ۲۱:۳۱ خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.