به گزارش اسپوتنیک، یک فایل صوتی که واشنگتن پست آن را فاش کرده است نشان می‌دهد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، تلاش می‌کند مانع آن شود که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، پست نخست‌وزیری این کشور را به عهده بگیرد.

در فایل صوتی فاش شده توسط واشنگتن پست، پمپئو پس از متهم کردن جرمی کوربین به یهودی ستیزی، به سران یهودی اطمینان می‌دهد که رهبر حزب کارگر انگلیس را به عقب براند. در این فایل صوتی، به طور آشکار از وزیر امور خارجه آمریکا سوال می‌شود در صورتی که کوربین نخست‌وزیر انگلیس شود چه کار خواهد کرد. فردی که این سوال را مطرح می‌کند می‌گوید: «آیا مایل هستید با ما کار کنید و اگر زندگی برای یهودیان در انگلیس بسیار دشوار شود دست به اقدام بزنید؟»

در پاسخ، پمپئو آشکارا پیشنهاد اقدام پیشگیرانه را مطرح می‌کند و می‌گوید پیش از آن که رهبر حزب کارگر فرصت ادعای صندلی نخست‌وزیری را داشته باشد او را وادار به «عقب نشینی» خواهد کرد. پمپئو می‌گوید: «ممکن است آقای کوربین موفق شود مبارزه را ببرد و انتخاب شود. این امر ممکن است. باید بدانید ما منتظر او نمی‌مانیم که این کار‌ها را بکند و سپس او را به عقب برانیم. ما کارمان را به بهترین شکل انجام می‌دهیم. عقب راندن او پس از آن که انتخاب شد بسیار خطرناک، بسیار مهم و بسیار سخت خواهد بود».

در واکنش به این خبر فاش شده، سخنگوی حزب کارگر ضمن آن که اتهامات یهودی ستیزی را رد کرد به انتقاد از دونالد ترامپ و مقامات ارشد دولت او که در سیاست‌های داخلی انگلیس دخالت می‌کنند پرداخت. این سخنگو در ادامه گفت: «تلاش‌های ترامپ و دولتمردان او برای تصمیم گیری درباره آن که چه کسی نخست‌وزیر بعدی انگلیس شود دخالتی است که به هیچ عنوان در کشور ما قابل قبول نیست».

این فایل صوتی فاش شده تنها مورد از مداخله آشکار دولت ترامپ در سیاست انگلیس نیست. در سفر هفته گذشته دونالد ترامپ به انگلیس، او از بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین این کشور که عضو حزب محافظه کار است تمجید کرد و گفت او «بهترین» جانشین برای ترزا می‌ خواهد بود. رئیس‌جمهور آمریکا همچین در این سفر جرمی کوربین را مورد نکوهش قرار داد و او را یک نیروی منفی خواند. در کنفرانس خبری که ترامپ با می‌ داشت گفت: «او (کوربین) می‌خواست امروز یا فردا با من دیدار کند، تصمیم گرفتم این کار را نکنم. من جرمی کوربین را نمی‌شناسم و هرگز با او دیدار نخواهم کرد، به خودش هم گفتم. فکر می‌کنم او اهل جایی است که چیزی مانند نیروی منفی از آن می‌آید».

از سال ۲۰۱۶، حزب کارگر انگلیس درگیر بحرانی شده است که نمایندگان ارشد آن در پارلمان این کشور به یهودی ستیزی متهم می‌شوند. در حال حاضر کمیسیون «برابری و حقوق بشر» پارلمان انگلیس اعلام کرده به طور رسمی تحقیقات در زمینه موضوع نژادپرستی و یهودی ستیزی این حزب را آغاز کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.