سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم گرامیداشت یاد مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد و پدربزرگوارشان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد این دو عالم فقدان این دو سید روحانی را مصداق فرموده رسول الله عنوان کرد که می فرماید "مرگ یک عالم مصیبتی است که جبران ناپذیر است.

وی در این مراسم که عصر امروز دوشنبه بیستم خرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، ادامه داد: عمر این دو بزرگوار سراسر خیر و برکت بود و آن دو بزرگوار با رفتار و کردارشان نماد عالم واقعی بودند‌.

وزیر اطلاعات به سابقه آشنایی با مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی اشاره کرد و گفت که در سال ۴۹ در مدرسه قزوینی سید علی اکبر حجره ای داشتند و اولین باری بود که آسید علی اکبر را زیارت کردیم.

در دوران نوجوانی چنان شیفته رفتار کریمانه این سید بزرگوار شدیم و وقتی شنیدیم ایشان در عراق به خاطر داشتن اعلامیه امام دستگیر شدند اشک ریختیم.

حجت الاسلام علوی گفت که متانت پدرشان و اخلاق با معنویت ایشان و حرمتی که برای همه قائل بود زبانزد بود.

وی عنوان کرد که اخلاق مرحوم ابوترابی به گونه ای بود که در دوران اسارت دشمن بعثی را به تعظیم درآورده بود. هر وقت ایشان در اردوگاهی می رفت با اخلاقش جمع اسرا را زیر یک علم جمع می کرد.

حجت الاسلام علوی گفت که وقتی ایشان بعد ۱۰ سال از اسارت برگشتند او مانند انسانی که در یک کوره تفدیده شده باشد شده بود و همه جا حضورشان اثرگذار بود.

وی بیان کرد: این دو بزرگوار از نمونه علمایی بودند که در علوم اسلامی زبانزد بودند و مشعلی برای مردم شدند.

حجت الاسلام علوی در ادامه سخنانش به ویژگی‌های علما پرداخت و اظهار کرد: علمای اسلام هر جایی احساس کردند که به استقبال خطر رفتند.

وزیر اطلاعات توکل به خدا و مردم و عدم تکیه به بیگانه و دشمن، نرفتن زیر پرچم بیگانگان، آمادگی همه جانبه برای دفاع از اسلام و حرکت در مسیر منافع مردم و جامعه را از دیگر ویژگی‌های علما برشمردند.

وی عنوان کرد امروز برای ما منش مرحوم ابوترابی فرد یک درس و ارزش است که ممکن است اختلاف نظرهایی داشته باشیم اما همه عضو نظام جمهوری اسلامی و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری هستیم.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد که اگر دست در دست هم باشیم، دشمن با همسویی ما دچار ضعف می‌شود. هر وقت دشمن چند صدایی ما را بشوند طمع می کند و وقتی بفهمد مشت ها برای دشمن گره شده است هیچ کاری نمی تواند کند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: مردم با الفاط فریبنده ترامپ فریب نمی‌خوردند و امروز آمریکا و ترامپ در مقابل ایران درمانده شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.