شبکه تلویزیونی سی ان ان در مصاحبه ای اختصاصی از بوریس جانسون پرسید: گفته می شود شما ترامپ انگلیس هستید البته با موهایی بهتر! که وی در جواب گفت : نه به هیچ وجه! زمانی که من وزیرخارجه انگلیس بودن روابط خوبی با کاخ سفید داشتم و با رئیس جمهوری (ترامپ) دیدار داشتم.

سی ان ان در ادامه از وی پرسید: شما کاملاً اطمینان دارید که انگلیس اتحادیه اروپا را حتی بدون توافقی ترک خواهد کرد.

بوریس جانسون به این پرسش به صراحت پاسخ داد: بله

رسانه آمریکایی در گزارش خود خاطر نشان کرد ، بوریس جانسون پیشتر کارزاری قوی برای ترک انگلیس از اتحادیه اروپا به راه انداخته بود که  این خروج مخاطره آمیز به نظر می رسید و اکنون امکان رسیدن وی به مقام نخست وزیری انگلیس می تواند احتمال برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپا، خروج سخت را بیشتر سازد که این امر باعث از هم گسیختن اقتصاد و منفعل ساختن رای دهندگان انگلیسی شود، درهمین حال حزب محافظه کار انگلیس چندان علاقه مند به دیدگاه ترامپ مبنی بر خروج بدون توافق از اتحادیه نیست.

شمارش معکوس برای تعیین جانشین ترزا می روز جمعه گذشته ۱۷ خرداد ماه که او رسماً از ریاست حزب محافظه‌کار استعفا کرد آغازشده است. تاکنون جمعاً ۱۰ نفر نامزدی خود را برای رهبری حزب محافظه‌کار رسماً اعلام کرده‌اند که ازجمله مهمترین چهره‌های این جمع می‌توان به افرادی همچون: «بوریس جانسون وزیر خارجه سابق؛ جرمی هانت وزیر خارجه کنونی؛ مت هنکوک وزیر بهداشت و درمان؛ دومینیک راب نماینده پارلمان و وزیر اسبق برگزیت؛ مایکل گوو وزیر محیط‌زیست، غذا و امور روستایی؛ ساجد جاوید وزیر کشور و روی استوارت وزیر امور توسعه بین‌الملل اشاره کرد.

بر اساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته، «بوریس جانسون» با محبوبیت ۴۲ درصد بالاترین شانس را برای تصاحب کرسی نخست‌وزیری دارد و پس از او به ترتیب «مایکل گوو» وزیر محیط‌زیست با محبوبیت ۲۸ درصد و «جرمی هانت» با ۲۶ درصد در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

جانسون در انتخابات درونی حزب محافظه‌کار در سال ۲۰۱۶ به نفع گوو کنار رفت اما اینک با اطمینان از پیروزی در انتخابات پیش رو قصد دارد تا گوو را در کابینه مشغول کند.

فرایند انتخابات درون‌حزبی معمولاً بین ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد و بر اساس جدول زمان‌بندی انتظار می‌رود جانشین ترزا می حداکثر تا ۲۲ جولای تعیین شود

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.