احمد مسجدجامعی در جریان بررسی کلیات آئین نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها با بیان اینکه در ارتباط با جزئیات آیین‌نامه اجرایی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اتفاقاً خوبی افتاده است گفت: متن این آئین نامه با کمک هفت نفر از اعضای شورای شهر تهیه شده و چهار تفاوت اساسی نسبت با آئین نامه‌های قبلی دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات شورایاری‌ها این‌بار و برای اولین مرتبه هم در حوزه ثبت نام و هم رأی گیری به صورت مکانیزه انجام خواهد شد، گفت: با انجام مکانیزه انتخابات احتمال تقلب و سوءاستفاده به حداقل می‌رسد که تجربه‌ جدید و خوبی است.

مسجدجامعی با بیان اینکه نظارت بر انتخابات نیز با شیوه‌های مکانیزه انجام خواهد شد، گفت: نظارت در دو بخش اجرایی و خود نظارت انجام می‌گیرد که در مرحله اجرا شهرداری اجرا کننده خواهد بود و نظارت بر عهده شورا خواهد بود و مجدداً اعضای شورا در حوزه نظارت، فعالیت مضاعفی خواهند داشت، باید بگویم نظارت در این انتخابات لایه به لایه خواهد بود و بر عهده تک تک اعضا است.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده ۲۱ عضو شورا به عنوان ناظر در ۲۱ منطقه و در حوزه‌ انتخابیه حاضر هستند البته دو منطقه کوچک نیز ادغام می‌شود گفت: در سالهای گذشته وزارت کشور موافق برگزاری این انتخابات نبود اما امسال نه تنها همسو است بلکه همکاری نیز خواهد داشت.

وی افزود: همکاری وزارت کشور در زمینه‌ شیوه‌های کنترل مکانیزه و ارائه صندوق خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.