محمدجواد جمالی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه امروز هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در این جلسه پرونده شکایت یک مؤسسه فرهنگی از آقای محجوب نماینده تهران مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به بررسی‌ها و عدم ارائه مستندات قانونی، این پرونده با عدم احراز تخلف این نماینده مختومه اعلام شد.

همچنین پرونده مربوط به وزارت شرکت نفت از آقای خادمی نماینده ایذه درباره اظهاراتش پیرامون اوراق شدن جکت‌ها (ابزارهای پالایشگاهی) نیز مورد بررسی قرار گرفت. قرار شد هیأت نظارت دوباره از کمیسیون انرژی مجلس در این باره استعلام بگیرد. شکایت دیگری هم وزارت نفت از این نماینده داشته که آقای خادمی در جلسه بعدی برای بررسی آن حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: موضوع دیگر بررسی شکایت آقای آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی از آقای قاضی پور نماینده ارومیه به دلیل طرح اتهاماتی به او بود. آقای قاضی پور توضیحاتش را ارائه کرد که با توجه به انطباق توضیحاتش با اظهارات شاهد که آن فرد هم دارای مسئولیت است، نتیجه گیری هیأت بر آن شد که اظهارات این نماینده خلاف وظایف نمایندگی نبوده است.

جمالی ادامه داد: پرونده دیگر مربوط به شکایت دادستانی از آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد به دلیل اظهاراتش در قم بود. در این باره آقای لاریجانی رئیس مجلس و نماینده قم در نامه‌ای اعلام کرد که شکایتی ندارد. به همین دلیل پرونده مختومه شد.

پرونده دیگر مربوط به شکایت معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت علوم و اسماعیلی نماینده سروستان از همتی نماینده سمنان بود. آقای همتی توضیحاتش را ارائه کرد. قرار شد در جلسه بعدی شاکیان و شهود پرونده حضور پیدا کنند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان پرونده دیگر مورد بررسی در هیأت را مربوط به دو شکایت نیروی انتظامی از آقای خدری نماینده بوشهر عنوان و اظهار کرد: آقای خدری توضیحاتش را ارائه کرد که مقرر شد معاونت پارلمانی ناجا در جلسه بعدی برای ارائه توضیحات حضور پیدا کند. همچنین در موضوع اعلام محکومیت آقای خدری برای عدم حضور در ورزشگاه هم بررسی صورت گرفت با توجه به توضیحات ایشان و عدم ارائه مدارک مستدل از سوی ناجا، این پرونده مختومه اعلام شد.

به گفته وی پرونده دیگر مربوط به شکایت نصیری احمدآبادی رئیس مرکز اطلاعات مالی از تعدادی از نمایندگان بود. قرار شد درباره ممنوع الخروج بودن شاکی دوباره از دادستانی پیگیری‌های لازم به عمل آید.

وی ادامه داد: اخیراً آقای مطهری نماینده تهران صحبت‌هایی درباره اعضای مجمع تشخیص مصلحت داشتند. همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان هم از ایشان شکایتی را مطرح کردند. در نهایت مقرر شد که آقای مطهری برای توضیحات بیشتر به هیأت دعوت شود.

وی افزود: رئیس حفاظت و بازرسی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم شکایتی را از آقای صادقی نماینده تهران پیرامون اظهاراتش مطرح کرد که این موضوع در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت هیأت نظارت صحبت‌های آقای صادقی را خارج از وظایف نمایندگی ندانست.

همچنین شورای نگهبان از این نماینده شکایتی را کرده بود که برای بررسی آن آقای صادقی پنج شهود را معرفی کرد که در جلسه قبلی هیأت نظارت حضور یافته و توضیحات خود را ارائه کردند. هنوز پرونده این موضوع در هیأت در حال پیگیری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.