اسپوتنیک عربی گزارش داد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در سمیناری اعلام کرد: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اخیراً پیشنهاد امضای معاهده "عدم تعرض" میان ایران و کشورهای عربی را مطرح کرد، طبیعتاً این معاهده مفید خواهد بود.

به گزارش ایسنا، لاوروف پیش از این نیز در رابطه با پیشنهاد ظریف به کشورهای عربی برای امضای معاهده عدم تعرض تاکید کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سال‌ها پیش پیشنهاد ایجاد اعتماد و امنیت در کشورهای خلیج (فارس) را داد. ما می‌دانیم که برخی کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) نه همه آنها آمادگی امضای معاهده پیشنهادی ایران را دارند و ما نیز در این روند شرکت خواهیم کرد.

سرگئی لاوروف در موضع دیگری نیز از پیشنهاد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای امضای معاهده"عدم تجاوز" به کشورهای همسایه گفت: موافقت بر مساله عدم تعرض به یکدیگر می‌تواند نخستین گام برای خاموش کردن آتش تنش‌ها باشد و به نظر ما این نوع برنامه درست است.

محمد جواد ظریف اخیراً از بغداد اعلام کرد: ما به دنبال ایجاد روابط با تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم و در این راستا پیشنهادات متعددی برای همکاری از جمله پیشنهاد امضای تعهد عدم تجاوز به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.