سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده برادر رئیس جمهور گفت: پرونده‌ای که در دادگاه بدوی رسیدگی و حکمش صادر شد با درخواست تجدیدنظر خواهی اخیراً به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت متهمان حادثه تروریستی اهواز گفت: پرونده در مراجع قضائی و دادسرای نظامی در حال بررسی است و اطلاع دقیقی از پرونده ندارم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با قتل میترا استاد از سوی برخی افراد اتهاماتی به مقتول وارد شده و آیا قوه قضائیه برنامه‌ای برای برخورد با این افراد دارد، گفت: ما به این پرونده از سه طرف رسیدگی می‌کنیم؛ یکی رسیدگی به پرونده قتل، دوم رسیدگی به شایعات است، اما برای رسیدگی به این شایعات نیاز به شکایت شاکی خصوصی دارد و اگر مواردی باشد که نیاز به شاکی نباشد دادستانی به عنوان مدعی العموم خودش ورود پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده کشف ۳۶ هزار کولر قاچاق و دستور توقف اجرای حکم توسط دادگاه گفت: این پرونده برعهده تعزیرات است و بنده سخنگوی قوه قضائیه هستم و سخنگوی سازمان تعزیرات نیستم، اما بر اساس اطلاعاتی که دارم حکم صادر شده برای این پرونده قابل اجراست.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که در پرونده میترا استاد چقدر احتمال پرستو بودن این فرد وجود دارد، اظهار کرد: بیان برخی موضوعات که جنبه قضائی و قانونی ندارد به ویژه مواردی که با شئونات اسلامی تطابق ندارد درست نیست و نباید اسرائیلی رفتار کنیم. ما مبنای اخلاقی داریم و مواردی که جنبه اخلاقی و شرعی ندارد را بدون دلیل به افراد و اشخاص نسبت ندهیم.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره اینکه تعدادی از داوطلبان کنکور در جلوی سازمان سنجش بازداشت شدند، گفت: دادستانی در این رابطه دستوری نداده و پلیس ضابط قضائی است و زمانی که شاهد جرم مشهود باشد می‌تواند افراد را دستگیر کند؛ در این ارتباط نه فردی دستگیر و نه پرونده‌ای تشکیل شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده برادر رئیس جمهور گفت: پرونده‌ای که در دادگاه بدوی رسیدگی و حکمش صادر شد با درخواست تجدیدنظر خواهی اخیراً به دادگاه تجدیدنظر ارسال و در نوبت است و بخشی هم از پرونده کماکان در دادسرا مفتوح است.

وی درباره پرونده عراقچی گفت: پرونده با نقص مجدد به دادسرا برگشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.