علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان را به شرح ذیل قرائت کرد:

علی اسماعیلی به وزیر نیرو: توقف پروژه‌ سد لاستیکی سرخرود و عدم پیشرفت نیروگاه، به وزیر راه و شهرسازی: عدم پرداخت بدهی پیمانکاران جاده‌ای نور چمستان و آمل و روکش آسفالت جاده بلده و گلاب‌ دره.

محمد جواد ابطحی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت: ضرورت بازنگری در هیات مدیره و مدیرعامل شرکت دخانیات با توجه به ضعف مدیریت در گزارش‌های متعدد مبنی بر تبانی در معاملات و فعال بودن ۶ قطعه از ۸۱ خط تولید برش شرکت BAT.

شاعری به وزیر جهاد کشاورزی: با توجه به مجوز قانونی چرا اجازه بهره‌برداری از درختان شکسته و خشک را به مجریان طرح‌ها نمی‌دهید؟ به چه دلیل اجازه می‌دهید کارگران طرح‌های جنگلداری شمال بیکار شوند؟

هاجر چنارانی به رییس جمهور: آسایشگاه جانبازان مشهد و جانبازان قطع نخاع هیچ‌گونه امکانات بهداشتی و درمانی ندارند، ایثارگران و درمان آنها دچار مشکل شده است. بودجه دارو و درمان آنها پرداخت نمی‌شود، ایثارگران به شدت گرفتار مشکل دارو و درمان هستند. جانبازان به جای داروهایی که داروخانه‌ها حمایت نمی‌کنند به اعتیاد و داروهای مسکن اعتیادآور روی آورده‌اند.

هاجر چنارانی به رییس جمهور: بنیاد شهید به حال خود رها شده، امروز جانباز قطع نخاعی که مشکل درمان دارند باید پول سوخت آمبولانس را بدهد تا کار درمان او در مرکز استان پیگیری شود، آسایشگاه مرکز توانبخشی ایثارگران نیازمند نگاه کلی است جانبازان قطع نخاع به کلی از قانون و اجراییات کلی کشور فراموش شدند.

حاجی دلیگانی به وزیر نیرو: دستور فوری دهید با عنایت به بارندگی بیش از ۲۰۰۰ میلی‌متر در سرشاخه‌های زاینده‌رود ۸۰ میلیون آب فروخته شده به کشاورزان دشت حوزه انتخابیه را تحویل دهید.

قاضی‌پور و روح‌الله حضرت‌پور به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تسریع در احداث درمانگاه TPA در روستاهای بزرگ دورافتاده از مرکز شهرستان ارومیه.

هزارجریبی به وزیر جهاد کشاورزی: کشاورزان و گندمکاران جو را دریابید، مراکز خرید و مخصوصا خرید تضمینی را نظارت کنید. به رییس جمهور: تعویق برگزاری کنکور در جهت ایجاد آرامش در میان جوانان.

خجسته به وزیر اقتصاد و دارایی: لزوم توجه جدی به ساماندهی بازار ارز و جلوگیری از افت ارزش پول ملی.

نصرالله پژمانفر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: بیش از یکسال از ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان می‌گذرد، اما تاکنون نسبت به اجرای ماده ۶ این قانون توسط وزارت بهداشت اقدامی نشده و تمامی مکاتبات با وزارت بهداشت بی‌نتیجه مانده است. با توجه به مشکلات عدیده چرا افراد دارای معلولیت نباید از بیمه توانبخشی بهره‌مند شوند، به وزیر راه و شهرسازی: چرا با توجه به این‌که توسعه صادرات غیرنفتی در اولویت برنامه‌های دولت بوده و این موضوع با ایجاد زیرساخت‌های لجستیکی مناسب امکان‌پذیر است ولی صادرکننده‌های خراسان رضوی با کمبود واگن قطار باری مواجه هستند. این در حالی است که چند ماه قبل این موضوع با دستور وزیر راه و شهرسازی به صورت موقت حل شد ولی همچنان این موضوع دچار مشکل است، به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: چرا علی‌رغم توانمندی قابل توجه تولید کنندگان داخلی تجهیزات مخابرات از شرکت‌ها و برندهای خارجی تامین می‌شود.

علی اسماعیلی به وزیر نفت: عدم تحویل قیر مورد تقاضای مصوب راه و شهرسازی.

یعقوب شیویاری به وزیر نیرو: تعدیل در روند تکمیل پایاب‌های سد میانه

نادر قاضی‌پور و روح‌الله حضرت‌پور به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: صدور دستور اکید به شرکت مخابرات که بدون اطلاع قبلی تلفن منازل را قطع نکنند، به وزیر دفاع: کسری در افزایش حقوق رزمندگان جبهه‌ها و بیمه آنها که چندین سال است مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای آنها منظور نشده است، به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در احداث گلخانه در داخل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه، به وزیر دادگستری و وزیر اقتصاد: تسریع در تکمیل و افتتاح آزمایشگاه بدون پزشک قانونی ارومیه، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تسریع در صدور دستور به اتاق اصناف برای بازگشایی سایت صدور پروانه‌ کسب نانوایی‌ها، به وزیر ارشاد: تسریع در تکمیل تالار بزرگ شهر ارومیه، به وزیر اقتصاد: تسریع در صدور مجوز صادرات مواد مصرفی موقت در مرز، به وزیر نفت: گازرسانی به روستاهای ارومیه، به وزیر نیرو: تسریع در بتن کردن کانال‌های اصلی رودخانه‌های ارومیه، به وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت: جلوگیری از واردات موقت تانکرهای حمل و نقل گاز مایع، به وزیر امور خارجه: تسریع در احداث کنسولگری دولت مرکزی عراق در شهرستان ارومیه.

شریعت‌نژاد به رییس جمهور: چرا بنیاد علوی به بهانه‌های مختلف از اجرای بند «ج» آیین‌نامه اجرایی الحاقی طفره می‌روند و موجب نارضایتی مردم می‌شوند.

ولی ملکی به وزیر آموزش و پرورش: چرا معاون آموزشی ابتدایی وزارتخانه تست بسندگی زبان فارسی را به بخش سلامت نوآموزان در دستور کار قرار داده است این موضوع برخلاف اصل ۱۵ قانون اساسی است.

علیرضا سلیمی به همراه دو نفر از نمایندگان به رییس جمهور: توضیح در مورد نحوه‌ی اختصاص ارز نیمایی به افرادی که اهلیت آنها مورد سوال است.

حاجی دلیگانی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: برابر تبصره ماده ۱۴ اساسنامه صندوق تامین اجتماعی وزیر رفاه می‌تواند حداکثر ۶ ماه برای انجام مسئولیت مدیرعامل سرپرست منصوب کند، لذا ادامه‌ی فعالیت سرپرست سازمان فاقد وجاهت قانونی است، در حالی که صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان، کارگران، مستمری‌بگیران و طرح متناسب‌سازی معطل مانده سریعاً مدیرعامل سازمان معرفی شود.

حبیب‌اله دهمرده به وزارت آموزش و پرورش: چرا در رابطه با مشکل حق‌التدریسان و رتبه‌بندی معلمان اقدام اساسی صورت نمی‌گیرد.

وقفچی به رییس جمهور: ‌انتخاب وزیر آموزش و پرورش به گونه‌ای باشد که بتواند دغدغه فرهنگیان را در ابعاد مختلف مرتفع کند، به وزیر کشور: تعیین تکلیف رفع مشکلات تاکسیرانان و اتوبوسرانان در رابطه با بیمه و سختی کار، به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: رفع مشکلات شهرستان‌های زنجان و طارم در ارتباط با تلفن‌های ثابت، سیار، اینترنت حداکثر ظرف مدت یکماه آینده.

علی مطهری به وزیر کشور: نظارت ضعیف بر رفتارهای فرهنگی و اخلاقی در سطح جامعه.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.