جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه تایید کرد که آمریکا در حال انجام عملیات سایبری تهاجمی خارجی است تا به روسیه و دیگران نشان دهد که آنها بهای مداخله‌های خود در امور آمریکا را خواهند پرداخت.

آمریکا و متحدانش بارها مدعی شده‌اند که روسیه در حال انجام عملیات سایبری تهاجمی علیه دیگر کشورها است. مسکو با رد این اتهامات خواستار همکاری بین‌المللی در زمینه امنیت سایبری است.

بولتون که در کنفرانس خبری در واشنگتن صحبت می‌کرد گفت در صورتی که پیونگ‌یانگ آماده باشد، برگزاری نشست دیگری میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونک اون» رهبر کره شمالی ممکن است.

این در حالی است که در آستانه اولین سالگرد نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، رسانه دولتی پیونگ یانگ به شدت به مواضع واشنگتن تاخته و پایان یافتن سیاست خصمانه و متکبرانه آمریکا در قبال کره شمالی را خواستار شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی که بازگو کننده مواضع رسمی دولت این کشور درباره مسائل داخلی و خارجی است، امروز سه شنبه هشدار داده که در صورتی که آمریکا به سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی پایان ندهد، توافق برآمده از نشست سنگاپور بین سران کره شمالی و آمریکا به یک «سند کاغذی توخالی» تبدیل خواهد شد.

بیست و دوم خرداد ۱۳۹۷ بود که اولین دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد و آنها بعد از این دیدار یک سند چهار بندی را امضا کردند.

علیرغم ابراز امیدواری‌ها درباره این دیدار، اختلاف نظرهای جدی آمریکا و کره شمالی درباره مسائل مختلفی از قبیل خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و تحریم‌ها سبب شد که مذاکرات عملاً راه به جایی نبرد.

به دنبال این ناکامی، آمریکا و کره شمالی با برگزاری دومین نشست ترامپ و کیم تلاش کردند که بر اختلافات فائق شوند و به همین منظور هشتم اسفندماه ۱۳۹۷ دومین نشست سران دو کشور این بار در هانوی ویتنام برگزار شد اما این نشست هم ناکام ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.