آقای طباطبایی برای برطرف شدن برخی شبهات این پرونده، گفت‌وگوی کوتاهی با «شهروند» داشت که در ادامه می‌خوانید:

آقای طباطبایی، هفته گذشته و قبل از شروع تعطیلات برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها خبر عزل وکالت شما از پرونده آقای نجفی را منتشر کردند.

من نمی‌دانم این اخبار جعلی چطور به این راحتی منتشر می‌شود. من هم با دیدن این خبر که ابتدا در یکی از خبرگزاری‌های رسمی منتشر شد، شوکه شدم. اما اصلا همچین چیزی صحت ندارد و من همچنان وکالت آقای نجفی را برعهده دارم.

یعنی شما همچنان وکیل آقای نجفی هستید؟

بله، من نه استعفا دادم و نه از وکالت عزل شدم. من همراه با آقای گودرزی و خانم عقبایی وکالت آقای نجفی در این پرونده را برعهده داریم و پیگیر این پرونده هستیم.

پس چرا بعد از انتشار این خبر هیچ واکنشی نشان ندادید؟

متاسفانه درباره این پرونده اخبار و شایعات ضد و نقیض و بی‌پایه و اساس مطرح شده است. این ماجرا از همان روز نخست شروع شد. ما یعنی من، خانم عقبایی و آقای گودرزی تصمیم گرفتیم هیچ صحبت یا واکنشی نداشته باشیم. درواقع تصمیم بر این شد که با هیچ رسانه‌ای درخصوص این پرونده ارتباط نگیریم.

اما این تصمیم کمکی به روشن‌شدن این پرونده و جلوگیری از انتشار شایعات و اخبار ضد و نقیض نمی‌کند.

واقعیت این است که در این فضا هرگونه صحبت و واکنشی اوضاع را خراب‌تر می‌کند، البته نه این‌که هیچ اطلاع‌رسانی انجام نشود، اما قرار بر این است که پس از بررسی همه جوانب و ابعاد پرونده بیانیه یا نشست خبری با حضور رسانه‌ها برگزار شود. قصد ما پیگیری دقیق و مبتنی بر قانون این پرونده به دور از همه حواشی و جنجال‌هاست. مطمئنا اگر لازم باشد اطلاع‌رسانی دقیق درخصوص این پرونده انجام می‌شود.

آقای طباطبایی، برادر مقتول روز یکشنبه با حضور در دادسرا اظهارات جدیدی درخصوص این پرونده مطرح کرده، حتی ایشان مدعی شده از شما به دلیل اتهام بی‌پایه و اساس «مهدور‌الدم»بودن خانم استاد شکایت کرده است.

من از اظهارات مسعود استاد اطلاعی ندارم. از لحاظ قانونی ایشان ولی‌دم نیست، اما اظهارات مطرح‌شده در دادسرا از سوی ایشان را در رسانه‌ها دیده‌ام. اینها ادعاست و تا وقتی ثابت نشود، نمی‌شود درباره‌اش صحبت کرد. اما درباره «مهدورالدم»بودن یا نبودن خانم استاد هم من هیچ اظهارنظری نکرده‌ام. من با هیچ رسانه‌ای در این خصوص صحبتی نداشتم. حالا ایشان بر چه پایه و اساسی از من شکایت کرده است را نمی‌دانم، ضمن این‌که کیفرخواست صادر و این پرونده به دادگاه کیفری ارسال شده و طبیعتا هرگونه سند و مدرک جدیدی درخصوص این پرونده هم باید به دادگاه ارایه شود.

تاریخ برگزاری جلسه دادگاه مشخص شده است؟

شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران مسئول رسیدگی به این پرونده است، اما هنوز هیچ ابلاغی درباره تاریخ برگزاری جلسه دادگاه به ما ارسال نشده است.

آقای طباطبایی گمانه‌زنی‌های زیادی درباره علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه این پرونده مطرح شده است.

تشخیص این موضوع فقط برعهده قاضی است و کسی نمی‌تواند دراین‌باره دخالتی داشته باشد.

شما با توجه به تجربیاتی که در پرونده‌های مختلف داشتید، چه پیش‌بینی دارید؟

واقعا نمی‌توان پیش‌بینی یا گمانه‌زنی کرد. همه چیز درباره علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه در قدرت و اختیار قاضی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.