با انتخابات برگزار شده ترکیب رئیس و نواب‌رئیس کمیسیون‌های تسهیل تجارت و توسعه صادرات، انرژی و محیط‌زیست، کشاورزی و صنایع تبدیلی، اقتصاد سلامت، کمیسیون حمایت قضائی و مبارزه با فساد، صنعت‌ومعدن، بازار پول‌وسرمایه، بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید و کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال مشخص شدند.

کمیسیون‌های ده‌گانه اتاق تهران برای مدت دو سال نخست دوره نهم هیأت نمایندگان اتاق تهران فعالیت می‌کنند.

کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات

در انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات، محمد لاهوتی با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس این کمیسیون برگزیده شد. همچنین مهدی شریفی نیک نفس و افروز بهرامی بر کرسی نواب رئیس تکیه زدند.

کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران در این دوره به یکی از کمیسیون‌های پرطرفدار در میان اعضای هیأت نمایندگان تبدیل شد، چنانکه ۱۵ عضو هیأت نمایندگان برای عضویت در این کمیسیون اعلام آمادگی کرده بودند.

در این نشست پیشنهاد حضور لاهوتی به عنوان رئیس کمیسیون صادرات در ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد که نمایندگان این وزارتخانه از آن استقبال کردند. بنابراین مقرر شد او در این نشست‌ها حضور یابد یا به فراخور موضوعات مطرح شده، نمایندگانی را از سوی بخش خصوصی معرفی کند.

لاهوتی پیش از این در دوره هفتم و دوره هشتم نماینده اتاق ایران و تهران بوده و در حال حاضر ریاست کنفدراسیون صادرات ایران را به عهده دارد.

محمد لاهوتی

کمیسیون انرژی و محیط‌زیست

رضا پدیدار برای دومین دوره پیاپی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. او تنها نامزد ریاست بود که با ۱۲ رأی، اکثریت آرا برای نشستن بر کرسی ریاست کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران را به دست آورد. وی در دوره هشتم هیأت نمایندگان اتاق تهران نیز ریاست این کمیسیون را برعهده داشت.

همچنین حمیدرضا صالحی با ۱۲ رأی و بهزاد حضرتی با ۶ رأی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران انتخاب شدند.

رضا پدیدار

کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی

در انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران کاوه زرگران برای یک دوره دو ساله به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

زرگران که در دوره قبل نیز ریاست کمیسیون کشاورزی اتاق تهران را برعهده داشت، با ۹ رأی اعتماد دوباره نمایندگان بخش خصوصی برای هدایت این کمیسیون را به دست آورد.

همچنین محمدرضا فرشچیان و مهدی معصومی اصفهانی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران انتخاب شدند.

کاوه زرگران

کمیسیون اقتصاد سلامت

اعضای کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران محمود نجفی‌عرب را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند.

او که دور هشتم نیز ریاست این کمیسیون را برعهده داشت، با کسب ۹ رأی مجدداً به کرسی ریاست نشست. همچنین ابوالفتح صانعی و هاله حامدی‌فر به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

محمود نجفی عرب

کمیسیون حمایت قضایی

حسن فروزان‌فرد به عنوان رئیس کمیسیون حمایت قضایی اتاق بازرگانی برگزیده شد. او ۹ رأی از ۱۰ عضو حاضر در این جلسه را کسب کرد و با اکثریت آرا بر کرسی ریاست این کمیسیون تکیه زد. آتش‌هوش و مهراد عباد نیز هر یک ۷ رأی کسب کردند که پس از قرعه کشی، آتش‌هوش به عنوان نایب رئیس اول و عباد به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. این کمیسیون برای نخستین بار است که در اتاق تهران تشکیل می‌شود.

حسن فروزان فرد

کمیسیون صنعت‌ومعدن

در انتخابات کمیسیون صنعت‌ومعدن که حدود ۲۹ نفر برای عضویت در آن ثبت نام کرده بودند، محمدرضا زهره‌وندی به عنوان رئیس این کمیسیون برگزیده شد. همچنین کرسی‌های نایب رئیسی این کمیسیون به ترتیب با ۱۸ و ۱۲ رأی به علیرضا کلاهی صمدی و احمد صادقیان رسید.

محمدرضا زهره وندی

کمیسیون بازار پول

در انتخابات کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران نیز فریال مستوفی که تنها نامزد ریاست بود با کسب ۱۲ رأی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. همچنین افروز بهرامی و عباس آرگون به عنوان نواب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه انتخاب شدند.

فریال مستوفی

 

کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار

اعضای کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران به ابقای محمدرضا نجفی‌منش بر جایگاه رئیس رأی دادند. او که در چهار سال گذشته ریاست این کمیسیون را برعهده داشت، تنها کاندیدای ریاست بود و توانست با کسب ۱۰ رأی از ۱۰ عضو حاضر در این جلسه، صندلی ریاست را برای دو سال دیگر از آن خود کند.

همچنین با رأی اعضای این کمیسیون علی نقیب و محمدمهدی فنایی به عنوان نواب رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار فعالیت خواهند داشت.

محمدرضا نجفی منش

کمیسیون اقتصاد نوآوری

در انتخابات این کمیسیون که با حضور ۱۱ عضو برگزار شد، سید مجید صدری با ۱۱ رأی به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد. همچنین فرزین فردیس با کسب ۱۱ رأی نایب رئیس اول و شهاب جوانمردی با ۹ رأی کرسی کرسی نایب رئیس دوم این کمیسیون را به دست آوردند.

مجید صدری

کمیسیون گردشگری

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق تهران نیز صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد و مجید حسینی نژاد با رأی اعضای این کمیسیون بر کرسی ریاست تکیه زد.

مجید حسینی نژاد

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این کمیسیون‌های تخصصی باید هر ۱۵ روز یک بار جلسه تشکیل دهند. آن‌ها از از هفته آینده فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.