به گزارش پایگاه خبری هیل،‌ این تازه‌ترین ژست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در باره مولفه‌های فاش نشده از توافق مکزیک-واشنگتن است اما مقام‌های مکزیکی تاکید دارند هیچگونه هماهنگی محرمانه‌ای وجود ندارد.

ترامپ پیش از عزیمت به سوی ایالت آیووا رو به خبرنگاران کاغذی را از جیب کتش بیرون آورد و گفت: این توافقی است که همه می‌گویند من نداشته‌ام. این صفحه‌ای از یک توافق بسیار طولانی و بسیار خوب برای مکزیک و ایالات متحده است.

با این حال ترامپ جزئیاتی از این سند منتشر نکرد. او افزود: خیلی دوست دارم این کار را کنم اما شما تک‌تک حروفی که ببینید تحلیل خواهید کرد، اقدام روی آن را متوقف می‌کنید و جلوی آن را می‌گیرید. اما خب توافق اینجاست.

جابین بوتسفورد، عکاس روزنامه واشنگتن پست تصاویری را توییت کرد که در آن کلمات و عباراتی از این توافق دیده می‌شود. در بخشی از آن آمده است: دولت مکزیک اقدامات لازم را طبق قوانین داخلی انجام خواهد داد تا این توافقنامه را به اجرا درآورد، تا اطمینان حاصل شود که توافق در ظرف ۴۵ روز به اجرا درآید.

این سند امضا شده، مورخ هفتم ژوئن ۲۰۱۹ بود.

مکزیک و آمریکا هفته گذشته به توافق رسیدند و طبق آن مکزیکو سیتی باید گام‌هایی برای محدود کردن سیل مهاجران به سمت آمریکا بردارد. ترامپ پیش از آن به اعمال تعرفه پنج درصدی روی تمام کالاهای مکزیکی تهدید کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.