به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین به حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به فرودگاه ابها در عربستان واکنش نشان داد.

وی مدعی شد: حمله به فرودگاه بین المللی ابها، اقدامی خطرناک است که با سلاح ایرانی رخ داده و موجب صدمه زدن به افراد بی گناه شده است. باید موضع بین المللی قوی و آشکار ضد حوثی ها و حمایت ایران از آنها اتخاذ شود.

شایان ذکر است که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فرودگاه «ابها» در جنوب عربستان را با موشک کروز هدف قرار داد. در همین ارتباط نیز منابع محلی از توقف ناوبری هوایی در فرودگاه ابها پس از حمله موشکی نیروهای یمنی خبر داده‌اند.

فرودگاه شهر ابها مرکز استان «عسیر» در جنوب غرب عربستان و در نزدیکی مرزهای یمن قرار دارد.

ائتلاف متجاوز سعودی به هدف قرار گرفتن فرودگاه «ابها» اذعان کرد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف متجاوز سعودی ضمن اذعان به هدف قرار گرفتن فرودگاه «ابها» عربستان توسط نیروهای یمنی اعلام کرد که در این عملیات ۲۶ نفر زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز سعودی بار دیگر با متهم کردن ایران مدعی شده است: هدف گرفتن فرودگاه أبها ثابت می‌کند که حوثی‌ها از ایران سلاح‌های منحصر به فرد دریافت کرده‌اند!

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که موشک شلیک شده به فرودگاه «ابها» عربستان به صورت دقیق به هدف خود اصابت کرده است.

بر اساس این گزارش، وی گفت: این موشک شلیک شده، موشک بالدار کروز بوده است.

این مقام نظامی یمنی گفت: حتی پیشرفته ترین سامانه های دفاع موشکی آمریکا هم نتوانست این موشک را رهگیری کند.

وی افزود: موشک کروز شلیک شده به فرودگاه ابها موجی از ترس و وحشت را در اردوگاه متجاوزان حاکم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.