حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در نشستی با پیشکسوتان جامعه ورزش ایران در محل کمیته ملی المپیک، با اشاره به تاسیس موزه ورزش، گفت: تاسیس این موزه کار بسیار بزرگی است و احتیاج مبرمی به آن بود. این مدال ها بعد از اینکه بر گردن ها آویخته می شود و جام ها بعد از اینکه در دست ها قرار می گیرد، باید در یک جای عمومی در معرض دید باشد تا باعث افتخار مجدد و مستمر شود.

یادگار امام تاکید کرد: در طول تاریخ، یک ملت بیش از هر چیزی احتیاج به افتخار دارد. رفاه، آسایش و امنیت وظایف امروز ما است. اما ایجاد یک افتخار فقط برای امروز نیست؛ بلکه نسل های آینده نیز به این افتخار می نازند. افتخار برای یک ملت مانند آبی است که در آن زندگی می کنند؛ هرچه زلال تر و وسیع تر باشد، دامنه نفوذ و تاثیر آن بیشتر است.

وی افزود: اینکه یک ورزشکار در یک روز قهرمانی به دست می آورد، در آن روز باعث نشاط و شادی می شود. اما قهرمانی مانند آبی است که جوهره تاریخ یک ملت را سیراب می کند.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه امروز به قهرمانان گذشته می بالیم، اظهار داشت: این افتخار باعث می شود که امروز ملت راحت تر حرکت کند. باید این افتخارات را پاس داشت و آنها را تکرار کرد و در مقابله با مشکلات تواناتر پیش رفت.

وی با بیان اینکه موزه بهترین جای نگهداری افتخارات ورزش است، تاکید کرد: تاسیس موزه کار ارزشمندی بوده است. جای دارد که این موزه را به عنوان خانه ای برای ورزش ایران قبول کنید و هر کس هر جایی هست، نشان های خود را اینجا بگذارد تا برای آیندگان باقی بماند. افتخارات خوبی نصیب شده و ان شاء الله این افتخارات ادامه پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.