رضا قوچان نژاد یکسال بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جدایی کارلوس کی روش از فوتبال ایران، درباره خداحافظی از تیم ملی و بازی نکردن برای تیم ایران صحبت هایی انجام داده و دلایل متعددی برای این موضوع بیان کرده که بنابر واقعیت های گفته نشده، جای تامل دارد.

او در این مصاحبه کارلوس کی روش را به بد رفتاری و اتخاذ تدابیر فنی نامناسب به خصوص در بازی با اسپانیا و پرتغال و بازی ندادن به مهاجمان تیم ملی متهم کرده است اما یک کلام از واقعیت موجود در پس اتفاقاتی که در جام جهانی رخ داد و قوچان نژاد اردوی تیم ملی را ترک کرد، بیان نکرده است!

رضا قوچان نژاد بدون شک از مهاجمان خاطره انگیز و محبوب فوتبال دوستان ایرانی است که ستاره تیم ملی ایران در صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود و تا سال های سال به واسطه گل به کره جنوبی و زنده کردن امیدهای تیم ملی، در خاطره ها می ماند اما او برای توجیه رفتارش در اردوی تیم ملی در جام جهانی دلایلی را بیان می کند که به دور از واقعیت است.

در واقع اگر رضا قوچان نژاد در جام جهانی و برای تیم ملی ایران بازی نکرد، به خاطر عدم حرفه ای گری برای نشستن روی نیمکت تیم ملی همانند اشکان دژاگه و اعتماد به سرمربی تیم ملی  بود.

اگر او در جام جهانی به میدان نرفت، به جهت ایجاد حواشی در اردوی تیم ملی و مصدوم شدن علی قلی زاده در این اردو بود که نهایتا منجر به مصدومیت طولانی بازیکن تیم ملی شد و کی روش که تلقی رفتار تعمدی یا حاشیه محور او را داشت، مجبور شد برای دوری تیمش از هر گونه حاشیه و بهم ریختن جو تیمی، قوچان نژاد را از حضور در تمرینات منع کند.

رفتار عجیب قوچان نژاد در پایان جام جهانی و خداحافظی نکردن با کادرفنی و به خصوص هم تیمی هایش در تیم ملی ایران، کار دیگری بود که از بازیکنی به حرفه ای گری قوچان نژاد اتفاق افتاد و او به همراه سایر ملی پوشان به تهران نیامد.

 

با این حال کارلوس کی روش به پاس خدمات قوچان نژاد به تیم ملی ایران و احترامی که برای این بازیکن قائل بود، اجازه رسانه ای شدن این رفتارهای مهاجم تیم ملی در روسیه را نداد و حتی بعد از پایان رقابت ها از او قدردانی کرد تا کسی متوجه رفتارهای قوچان نژاد نشود.

حال قوچان نژاد بی توجه به رفتاری که در جام جهانی و بعد از آن در خداحافظی نکردن با هم تیمی هایش سر زد، روی به روی دوربین نشسته و درباره دلایل بازی نکردن خودش و سایرین صحبت می کند. بی توجه به این که واقعیت ها بخاطر حفظ احترام و خاطرات خوش از او گفته نشد اما هم تیمی هایش که شب و روز در کنار او بودند، هنوز رفتار رضا در تمرین و مصدوم کردن هم تیمی خود را فراموش نکرده اند!

قوچان نژاد برای بازگشت به تیم ملی ایران بدون در نظر گرفتن کارهایی که در جام جهانی کرده، سوار موجی شده که احتمالا فدراسیون فوتبال آن را رهبری می کند و در صدد ساختن وجهه ای نامناسب از کارلوس کی روش، در آستانه شروع فعالیت مارک ویلموتس مربی انتخابی تاج و ساکت است و شاید می خواهد از این طریق به تیم ملی هم ملحق شود.

رضای خاطره انگیز که در نزد فوتبال دوستان ایرانی، از احترام بالایی برخوردار است، می تواند مانند هر بازیکن دیگری با اثبات توانایی هایش به تیم ملی برگردد اما پشت پا زدن به واقعیت ها و چنین غیرمنصفانه تاختن به کی روش با در نظر گرفتن اینکه بازیکنان و کادرفنی تیم ملی همه اتفاقات اردوی جام جهانی را می دانند، رفتار مناسبی به نظر نمی رسد و به دور از شان و شخصیت بازیکنی در حد و قواره اوست!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.