در خبری که برخی رسانه‌ها به نقل از خبرگزاری صداوسیما نقل کردند ضمن اعلام خبر برکناری علی فروغی، متن پیام مرتضی میرباقری معاونت سیما هم به شرح زیر منتشر شده بود: «برادر گرامی جناب آقای دکتر شهاب اسفندیاری

نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «رئیس شبکه سه سیما» منصوب می‌شوید. انتظار دارد با بهره‌گیری از الگوی کارآمد و اثربخش مهندسی و مدیریت پیام و ارتقای سطح کیفی تولیدات به ویژه در حوزه‌ ورزش و سرگرمی، موجبات افزایش سرمایه اجتماعی کشور و ایجاد امید، نشاط و شادابی، در جامعه با استفاده از هنرمندان نخبه و متعهد و بهره‌گیری از نظرات اهالی فرهنگ و کارشناسان خبره را فراهم سازید. از خداوندمنان توفیقات روز افزون شما را در ایجاد روحیه امید و نشاط به جامعه، ترویج و ارتقای سبک زندگی اسلامی ایرانی به ویژه برای مخاطبان جوان مسئلت دارم. وظیفه خود می‌دانم از زحمات جناب آقای علی فروغی در طول مدیریت این شبکه صمیمانه سپاسگزاری نمایم.»

ساعتی پس از انتشار این خبر، مازیار ناظمی روابط عمومی وزارت ورزش در صفحه شخصی خود در توئیتر انتصاب به مدیریت شبکه سه را به شهاب اسفندیاری تبریک گفت. توییتی که بلافاصله شهاب اسفندیاری به آن واکنش نشان داد و اینگونه تکذیبش کرد: 

حال اینکه این یک اشتباه رسانه‌ای بوده یا خبری که خبرگزاری صداوسیما مجبور به حذف آن شده است مشخص نیست و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.