"ان اچ کی" روز پنجشنبه گزارش کرد در این دیدار رهبر عالی ایران بر عدم مذاکره با ایالات متحده آمریکا تاکید کرده است.

گزارش می افزاید: دفتر رهبر ایران در آغاز نشست نخست وزیر ژاپن نوشت که آیت الله خامنه ای پیشنهاد آبه برای انتقال پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را رد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی به آبه گفته است: «ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهوری آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی دانم، هیچ پاسخی به ترامپ ندارم و نخواهم داد».

رهبر ایران همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد هیچ ملت آزاده و عاقلی، مذاکره تحت فشار را نمی پذیرد».

گزارش می افزاید، رهبر ایران در مورد اظهارات مقامات آمریکا مبنی بر آمادگی برای مذاکرات صادقانه با ایران گفت: «ما این حرف را اصلاً باور نمی کنیم، زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ صادر نمی شود».

مقام معظم رهبری افزود: «مشکل ما با آمریکایی ها موضوع تغییر رژیم نیست، زیرا آنها اگر چنین قصدی هم داشته باشند قادر به اجرای آن نیستند، همانطور که روسای جمهوری قبلی آمریکا در چهل سال گذشته برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند اما نتوانستند».

تلویزیون ژاپن در گزارش دیگری آورده است: نخست وزیر ژاپن که در ماموریتی با هدف میانجیگیری در تهران بسر می برد امیدوار است تا تنش های منطقه ای به وجود آمده بر اثر خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران را آرام کند.

گزارش می افزاید: آبه از رئیس جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده تا به اجرای این توافق ادامه دهد در عوض روحانی نیز از واشنگتن خواسته تا تحریم های وضع شده علیه تهران را بردارد.

سفر دو روزه "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن امروز پنجشنبه پایان یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.