۲۹ اردیبهشت ماه جاری خبر تجاوز معلم ۶۰ ساله رامیانی به دختر مدرسه‌ای در یکی از روستا‌های شهرستان رامیان استان گلستان منتشر که متعاقب آن واکنش‌های فراوانی را در فضای مجازی و واقعی داشت به صورتی که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان را به رامیان کشاند.

در ادامه با وجود تکذیب عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و دیگر مدیران و افراد مطلع درباره عدم وقوع تجاوز به معنی عام که مدنظر مردم است، اما اظهارنظر‌های مدیرکل آموزش و پرورش بازتاب‌های منفی بدتری را در بین جامعه ایجاد می‌کرد.

در ادامه با پیگیری جدی رئیس‌کل دادگستری گلستان و رئیس دادگستری شهرستان رامیان موضوع با سرعت و جدیت پیگیری و در نهایت رای این پرونده روز‌های گذشته صادر شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان ضمن تائید خبر صدور رای این پرونده اظهار کرد: رای این پرونده روز‌های گذشته صادر شده و مدت ۲۰ روز فرصت تجدید نظرخواهی برای دو طرف پرونده وجود دارد.

هادی هاشمیان گفت: این حکم قطعی نشده و اعتراض هم کرده‌اند و هر زمان در تجدید نظرخواهی رای نهایی صادر شود ما نیز موضوع را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه این جرم منافی عفت است و حتما باید پرونده در دادگاه رسیدگی شود، با انتقاد از مسوولان اجرایی گفت: مسوولان اجرایی بدون لحاظ این قانون متاسفانه اظهارنظر می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: دادستان که مدعی‌العموم است حق ورود به جرائم منافی عفت را ندارد و باید در دادگاه رسیدگی شود، اما این آقایان رفته‌اند اظهارنظر کرده‌اند و ما رفته‌ایم و رسیدگی کرده‌ایم و هیچ موردی نبوده در حالی که هیچ صلاحیتی در این حوزه ندارند.

هاشمیان گفت: دادستان و دادسرا صلاحیت رسیدگی به این جرائم را ندارد و چطور شما می‌روید و بدون اجازه دستگاه قضایی به پرونده ورود کرده و موضوع را رسیدگی می‌کنید و اظهار نظر می‌کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.