«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا عصر پنجشنبه در یادداشت توئیتری خود مدعی شد: حملات بی وقفه و ناامن کننده ایران در منطقه تهدید صلح و امنیت بین الملل و خطری برای ناوبری آزادانه در دریاهای آزاد هستند.

وی ادامه داد: در حالی که به دنبال درگیری نیستیم، وزارت دفاع آمریکا از نیروهای خود و منافعمان در سراسر جهان دفاع خواهد کرد. ما محافظ تجارت جهانی و مدافع آزادی کشتیرانی خواهیم بود.

رئیس پنتاگون اضافه کرد: همانگونه که مایک پمپئو وزیر خارجه امروز گفت تمرکز دولت آمریکا بر روی دیپلماسی به منظور حرکت بر یک توافق جامع است که صلح و امنیت را ایجاد کند.

پیش از ظهر پنچشنبه دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به‌مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می‌کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

در پی این حادثه، اتحادیه اروپا از کشورهای منطقه خواست که به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه تنش، حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.

روسیه نیز در مورد هرگونه نتیجه‌گیری شتابزده و نیز در مورد تلاش برخی کشورهای شناخته‌شده برای تحمیل کردن مسئولیت حادثه به یک کشور خاص هشدار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.