جواد کاظم‌نسب در کفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین وضعیت سیل‌زدگان اهوازی گفت: مهم‌ترین مشکلات انسانهایی که درگیر مخاطرات طبیعی می‌شوند، در دوران پسا سیل است. در حال حاضر مهم‌ترین مشکل موجود عدم پرداخت خسارت کشاورزان است. با توجه به فصل کشت آینده، کشاورز ما چیزی در دست ندارد که بتواند اقدامات بعدی کشت خود را اجرا کند. در حال حاضر کشاورز ما نمی‌داند چه کار کند و گیج شده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: کشاورزان منتظر این هستند که چند ریالی به دستشان برسد که کشت شلتوک انجام دهند. اگر این طور پیش رود هم کشت امروز و هم کشت آینده خود را از دست خواهند داد. البته بازدیدها و آمارگیری انجام شده است. تا آنجا که من اطلاع دارم این آمار در سامانه وزارت جهاد کشاورزی هم وارد شده است. اما پولی به استان محول نشده است که ما تکلیف خود را بدانیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: هنوز که هنوز است شاهد تعمیر یا بازسازی منازل تخریبی مردم نیستیم. بعضی مدارس تخریبی هنوز بازسازی نشده است. وعده زیاد است، عمل باید انجام شود. مردم باید رفاه و کمک‌رسانی را لمس کنند.

کاظم نسبت ضمن تاکید به آب و هوای اهواز در این فصل سال تصریح کرد: هم‌اکنون مردم در گرمای ۵۵ درجه خوزستان در بدترین شرایط زندگی می‌کنند. انتظار داریم که مسئولین حداقل به قول‌ها و مصوبات خود عمل کنند.

نماینده اهواز در پایان گفت: وزارت راه و شهرسازی حتما باید بودجه کافی برای جاده‌های ورودی اهواز خرج کند. جاده‌های ورودی خیلی مهم است. اگر همین طور بخواهد پیش رود مشکلات عدیده‌ای برای هم‌استانی‌های ما به وجود خواهد آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.