خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد، دوحه اتفاقات روز گذشته در دریای عمان را خرابکارانه توصیف کرد و یادآور شد که قطر فارغ از آنکه چه کسی مسئول حمله به نفتکش ها بوده است، نسبت به تهدید امنیت در منطقه هشدار می دهد.

قطر همچنین حوادث روز گذشته را دارای پیامدهای خطرناک بر امنیت مسیرهای تجارت بین المللی دانست و از همه طرف ها خواست با خویشتن داری مانع از تشدید تنش ها شوند.

شبکه المیادین روز پنجشنبه از حمله به دو نفتکش بزرگ سنگاپوری و نروژی حامل نفت خام و متانول در دریای عمان خبر داد. این کشتی‌ها در آب‌های خلیج عمان دچار حادثه شدند و در پی آن انفجارها و آتش سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد.

محمدجواد ظریف عصر پنجشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به حادثه امروز تصریح کرد: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن، زمانی اتفاق افتاد که نخست وزیر آبه شینزو برای گفت وگوهای گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه ای بود.

وزیر امور خارجه در این یادداشت آورده است: مجمع گفت و گوی منطقه ای پیشنهادی ایران، ضروری است؛ مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالاً امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی کند.

جلسه روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز که به پیشنهاد آمریکا برای بررسی حادثه آتش سوزی نفتکش ها در دریای عمان تشکیل شد، بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.