العالم گزارش داد، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت در حاشیه مراسم سفارت روسیه گفت که سخن گفتن درباره مشارکت یا عدم مشارکت کویت در نشست اقتصادی منامه زود است و هنوز دعوتنامه‌ای برای این نشست دریافت نکرده‌ایم.

الجارالله با اشاره به اینکه در صورت دعوت از کویت برای این نشست، درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد، افزود: با توجه به انتخابات اسرائیل و مسائل دیگر احتمال تعویق برگزاری این کنفرانس وجود دارد.

نشست اقتصادی بحرین در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه بحرین برگزار خواهد شد و طی آن وزیران اقتصاد به همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند داشت. این تلاش‌ها توسط «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهوری آمریکا به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه رهبری خواهد شد.

مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که در این نشست ۴ موضوع اصلی مورد بحث قرار خواهد گرفت: زیرساخت‌ها، صنعت، توانمند سازی مردم و اصلاحات حکومتی تا از این طریق این منطقه قابلیت سرمایه‌گذاری پیدا کند.

روزنامه «القبس» کویت نیز در این رابطه نوشت: الجارالله درباره حمله ارتش یمن به فرودگاه سعودی «أبها» نیز گفت که این حمله اقدامی خطرناک، تضعیف تمامی تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی و نقض آشکار قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

این مقام کویتی اعلام کرد که وزارت خارجه کویت به شدت این اقدام خرابکارانه را محکوم کرد و جامعه جهانی را به عمل به مسئولیت خود در قبال چنین اقداماتی فراخواند و ما امیدوار هستیم که فرصتی برای تحرکات سیاسی خواه از سوی فرستاده بین‌المللی یا هر طرف دیگری وجود داشته باشد.

تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا متوقف نشده است

معاون وزیر خارجه کویت همچنین تأکید کرد که تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا متوقف نشده است و سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران نیز نمونه این تلاش‌ها است.

الجارالله در خصوص بحران موجود در روابط قطر و چهار کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) نیز اعلام کرد که تلاش‌های کویت برای مهار این اختلافات متوقف نشده و این تلاش شایسته آن است که یک روزی به موفقیت برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.