به گزارش رویترز، یک مقام اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت این اتحادیه در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان است.

این مقام اروپایی که رویترز به نامش اشاره نکرده، خاطرنشان ساخته است: «ما در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر هستیم و ارزیابی‌های لازم را خصوص شرایط فعلی انجام می‌دهیم.»

وی در ادامه افزود: «ما پیش از این نیز بارها گفته‌ایم که منطقه به تنش‌ها و بی‌ثباتی‌های بیشتر نیازی ندارد و به همین دلیل ما از همه می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند تا از تشدید تنش‌ها اجتناب شود.»

 پیش از ظهر امروز دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول»حمل می کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به حادثه انفجار این دو نفتکش خواستار مشخص شدن واقعیت در مورد حادثه شد و بر ضرورت پرهیز از تنش در منطقه تأکید کرد.

روسیه نیز در مورد هرگونه نتیجه‌گیری شتابزده و نیز در مورد تلاش برخی کشورهای شناخته‌شده برای تحمیل کردن مسئولیت حادثه به یک کشور خاص هشدار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.