عبدالناصر همتی ظهر امروز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: همچنان کالاهای اساسی با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می شود و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی در خصوص روش های بازگشت ارز نیز گفت: ۵۰ درصد صادرات را فعالان اقتصادی باید یا اسکناس بیاورند یا واردات بکنند و حتی برای ۵۰ درصد بعدی که باید به سامانه نیما وارد کنند می‌توانیم هماهنگی کنیم و اگر خودشان خواهان وارد کردن مواد اولیه باشند به آنها اختیار لازم داده خواهد شد.

همتی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان های فعال اقتصادی است و صادرات خوبی از این استان صورت می گیرد، افزود: امید زیادی به صادرات آذربایجان شرقی داریم چراکه میزان صادرات آذربایجان شرقی در سال گذشته ۲.۲ میلیارد دلار بود که برای افزایش آن تسهیلات لازم را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این استان از نظر تولید و صادرات جزو استان‌های کلیدی و مهم کشور است، گفت: امروز در جلسات مختلفی در مورد نحوه کمک به تولید، صادرکنندگان و تامین مالی واحدهای تولیدی بحث و تبادل نظر شد و بر نقش آفرینی موثر بانک‌های استان در پیشبرد تولید تاکید کردیم.

رئیس کل بانک مرکزی ابراز داشت: آنچه در آذربایجان شرقی اتفاق افتاده با آنچه می‌تواند اتفاق بیافتد خیلی فاصله دارد، امیدوارم بعد از این سفر، با همت مدیران و پیگیری های لازم، جهش خوبی را در فعالیت‌های اقتصادی استان شاهد باشیم چراکه دغدغه بانک مرکزی همان دغدغه دولت و کشور و حمایت از تولید و افزایش صادرات است.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف اصلی ما رشد صادرات غیرنفتی و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است که امیدوارم با همراهی فعالان اقتصادی و مسئولان بتوانیم به این مهم برسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.