جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین گفت: تکلیف و وظیفه معاونت سیاسی وزارت کشور تقویت احزاب و توسعه تحزب است و رویکرد ما این است تا فضا و زمینه های لازم را برای تحقق این هدف فراهم کنیم.

وی افزود: وزارت کشور دو وظیفه ذاتی اصلی  یعنی سیاست داخلی و امنیت داخلی دارد. 

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به این که در عرصه جامعه شناسی سیاسی، از نقش نیروهای اجتماعی در قدرت و سیاست بحث می شود، بر وظیفه جامعه مدنی یعنی گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی و احزاب و تشکل های سیاسی و صنفی و مردم نهاد برای انتقال خواست و نظر مردم به حاکمیت تاکید کرد. وی افزود: بر این اساس این ضرورت جدی وجود دارد که صاحبنظران و فعالان حوزه های مختلف همراه با مدیران، در خصوص نحوه تعامل جامعه مدنی و احزاب با دولت و اندیشیدن به راهکارهای موثر برای تقویت احزاب و توسعه تحزب تلاش کنند.

وی بیان کرد: آرامش، امنیت و آزادی و پیشرفت، کلیدواژه‌های انتخابی دولت دوازدهم است و ما اعتقاد داریم آزادی نباید مخل امنیت و نیز امنیت نباید مخل آزادی باشد و وجود تعادل بین این دو عنصر، بسیار ضروری است.

معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه گفت: با انسجام و حفظ وحدت می‌توان مسائل را حل کرد. اگر با هم باشیم دشمن عقب نشینی می‌کند و برای این که در مقابل قلدری آمریکا بایستیم باید انسجام خود را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: خروج امریکا از برجام اقدامی کاملا غیر قانونی بود که بدون هیچ بهانه‌ قابل قبولی انجام شد و امروز هم در شرایطی قلدری می‌کند که در یک دست شمشیر و در دست دیگر پیام مذاکره دارد که هرگز منطقی نیست و مذاکره در شرایط نابرابر و فشار، اساسا مذاکره نیست. بنابراین به نظر می‌رسد در این شرایط و در برابر این اقدامات ظالمانه، باید متحد باشیم و با انسجام در برابر ظالم بایستیم.

اعتماد سازی در دستور کار جدی مجریان برگزاری انتخابات

 رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه با حضور در نشست ستاد انتخابات و مدیران سیاسی استان قزوین بیان کرد: نگاه ۸۰ میلیون ایران به بزرگترین رویداد سال ۹۸ یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی است تا ببینند این دوره چه تحولی را در سرنوشت آنان رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از ستادهای استانی انتخابات و هم چنین سایر ارگان ها مجاز به اعلام تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات نیستند، تاکید کرد: این وظیفه تنها بر عهده ستاد انتخابات کشور  است که در زمان مقرر و در چارچوب قانون انتخابات انجام و اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این که همه ما موظف به صیانت از آرای مردم هستیم و به لحاظ شرعی و قانونی مجاز به خیانت در حق الناس نیستیم، تصریح کرد: در نظام مردمسالاری جمهوری اسلامی، رأی دادن یک تکلیف شرعی محسوب شده و به همین جهت درخواست داریم تا عوامل اجرایی انتخابات، هیچ گونه رفتار، کردار و یا شائبه‌ای را در جهت جانبداری از یک نامزد خاص تا زمان پایان فرایند انتخابات به عمل نیاورند. ضمن این که مکانیسم برگزاری انتخابات با توجه به حضور و نقش آفرینی همه سلایق و دستگاه های مختلف، امکان تاثیرگذاری منفی و جانبدارانه را منتفی می کند و در نهایت فقط خواست و رای و انتخاب مردم، تعیین کننده است.

به گفته وی، اعضای ستاد انتخابات از زمانی که حکم خود را دریافت کرده‌اند در واقع وارد نوعی قرنطینه شده و مجاز به حضور در هر مناسبت و ضیافت و حتی میهمانی هایی که رنگ و بوی انتخاباتی داشته باشد، نیستند.

عرف، اعتماد سازی را در دستور کار جدی مجریان برگزاری انتخابات برشمرد و تاکید کرد: هر قدر همه کارها درست و به موقع در جای خود انجام و به مردم نیز منتقل و اطلاع رسانی شود به طور قطع شاهد حضور بیشتر آنان در پای صندوق‌ها خواهیم بود، ضمن آنکه همین مسائل در نهایت به کارآمدی نظام هم منجر می‌شود.

وی افزود: بدون تردید هر قدر شاهد حضور بیشتر و باشکوهتر مردم در انتخابات باشیم در واقع دشمنان خود را ناامیدتر کرده ایم و باید سعی کنیم با تلاش بیشتر و اعتمادسازی به این هدف دست یابیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور که دو اصل رعایت قانونمداری و بیطرفی را کلید واژه‌های اصلی ستاد انتخابات کشور در برگزاری یک انتخابات سالم دانست، تاکید کرد: امیدواریم با بهره گیری سنجیده از تجارب گذشته در برگزاری انتخابات، باز هم شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه با مشارکت و حضور گسترده مردم باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.