«ولادیمیر پوتین» امروز - جمعه- در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان این مطلب را عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مسکو مصمم به توسعه همکاری های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی با ایران است، گفت: این همکاری ها طیف زیادی از فعالیت های اقتصادی و منطقه ای بویژه مبارزه مشترک علیه تروریسم در منطقه را در بر می گیرد.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: موفقیت هایی که امروز در سوریه شاهد هستیم نتیجه نقش مثبت ایران و همکاری سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه در روند آستانه است.

پوتین همچنین از کمک اخیر ایران در مورد نجات جان ۱۱ خدمه روسی نفتکش حادثه دیده در خلیج فارس قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: برغم مشکلات موجود، روند روابط تجاری دو کشور رو به گسترش است و طی روزهای آینده کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در تهران برگزار می شود.

رئیس جمهوری روسیه افزود: مسکو همچنان علاقمند به حضور و سرمایه گذاری در حوزه انرژی و متعهد به همکاری در طیف وسیعی از عرصه های مورد علاقه دو کشور و همچنین پیشبرد اجرای توافق ۲ طرفه در احداث واحدهای جدید نیروگاه بوشهر و حمل و نقل ریلی است.

پوتین با بیان اینکه مسکو مجدانه در پروژه کریدور ریلی شمال – جنوب ایفای نقش خواهد کرد، بر استفاده از پول ملی و ایجاد شتاب در روند روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه در پایان پایبندی ایران به برجام را سازنده دانست و گفت: مسکو برای اجرای کامل این توافقنامه از سوی همه طرف ها تلاش های خود را ادامه می دهد.

نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای ۲۳ و ۲۴ خرداد با حضور سران ۱۱ کشور از جمله روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند، پاکستان و ایران در شهر بیشکک برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.