هیل گزارش داد، دونالد ترامپ،رئیس‌جمهور آمریکا در دفاع از تصمیم خود برای تغییر رنگ‌آمیزی هواپیما‌های جدید ایر فورس وان با رنگ‌های قرمز، آبی و سفید به جای طراحی آبی و سفید (رنگ پیشین آن) که مربوط به زمان جان اف کندی، رئیس جمهور سابق آمریکا است، ملانیا را با همسر رئیس جمهور پیشین این کشور مقایسه کرد.

ترامپ در این باره گفت: آن (طراحی) ژاکلین بود و خوب بود. اما ما هم امروز ژاکلین خودمان را داریم. اسمش ملانیا است. ملانیا. ما او را ملانیا تی (ترامپ) صدا می‌زنیم. رئیس جمهور آمریکا گفت بانوی اول در میان حامیان او بسیار محبوب است و بخشی از این محبوبیت به نحوی به لباس پوشیدن او برمی‌گردد. ترامپ گفت زمانی که من برای سخنرانی به میان جمعیت انبوهی می‌روم، می‌دانید که جمعیت عظیمی داریم که بنر‌هایی را در دست دارند که روی آن نوشته است ما بانوی اول را دوست داریم.

جان اف کندی و همسرش در دهه ۶۰ میلادی رنگ و طراحی فعلی هواپیما‌های ایر فورس وان را انتخاب کردند. ایرفورس وان شامل دو هواپیما است. اولین جت رسمی در سال ۱۹۵۹ در زمان ریاست‌جمهوری دوایت آیزنهاور پرواز کرد و رنگ آن قرمز و طلایی بود. جان اف کندی در دوران ریاست‌جمهوری خود رنگ آن را به سفید و آبی تغییر داد که از آن زمان به این شکل باقی مانده است.

منتقدان از ساخت هواپیمای جدید و هزینه بالای آن انتقاد کرده‌اند. در شبکه‌های اجتماعی همچنین به رنگ هواپیمای جدید ایرفورس وان اشاره شده که با تغییرات جدید هم‌رنگ هواپیمای ریاست‌جمهوری روسیه خواهد بود. هواپیمای رسمی چین و فرانسه هم قرمز، سفید و آبی است. برخی رسانه‌ها پیشتر به نقل از منابع خود اعلام کردند ترامپ خواهان آن است تا این هواپیما از رنگی که ژاکلین کندی برای آن انتخاب کرده فاصله بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.