به گزارش پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی،‌ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: این مجلس به زودی به مسدود کردن روند انتقال تسلیحات به ریاض رأی خواهد داد.

این در حالی است که دولت اعلام می‌کند برای تأمین منافع آمریکا این اقدام در منطقه لازم است.

پلوسی اعلام کرد: یک رأی گیری درباره فروش تسلیحات برگزار خواهد شد. ما در این راه مبارزه خواهیم کرد.

پلوسی در ادامه اظهاراتش به اولین سفر دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری به عربستان سعودی اشاره کرد که باعث تعجب همگان شد.

وی هشدار داد: یکی از توافقات تسلیحاتی ترامپ شامل انتقال تکنولوژی هسته‌ای به عربستان سعودی است.

پلوسی ادامه داد: به خاطر پول چه اتفاقی می‌افتد. سوال این است چه کسی از نظر مالی از انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان سعودی سود می‌برد. به خاطر مواردی مانند خاشقجی فروش تسلیحات نباید انجام گیرد و هر دو حزب در کنگره باید با آن مخالفت کنند.

دولت آمریکا اخیرا با این بهانه که افزایش تهدید ایران موجب وضعیت اضطراری در منطقه شده، بدون طی کردن رویه مرسوم و اخذ اجازه از کنگره، قراردادی هشت میلیارد دلاری برای فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را نهایی کرده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواهی که از متحدان نزدیک دونالد ترامپ است، در پاسخ به اقدام دولت در دور زدن کنگره می‌خواهد قدرت عمل رئیس جمهوری در مواقع اضطراری را از او بگیرد.

به گزارش این روزنامه، گراهام یکی از چند سناتور بانفوذ است که به دنبال تغییر قوانین ناظر بر روند تایید فروش تسلیحات به کشورهای خارجی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.