شاپور ارصلانی افزود: این قطار ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه سوم تیر از تهران به تبریز حرکت می‌کند و پس از ورود به ایستگاه تبریز ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب همان روز بعد از مسافرگیری در این ایستگاه مسیر خود را به سمت وان ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه زمان برگشت این قطار از وان به سمت تبریز ساعت ۲۱ روز سه شنبه چهارم تیر است، اظهار داشت: هر هفته یک رام قطار در این مسیر به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کند.

ارصلانی ادامه داد: راه اندازی این قطار بر اساس توافق‌های ریلی بین ۲ کشور ایران و ترکیه و پس از اعلام آمادگی طرف ترک برای تأمین امنیت حرکت آن انجام می‌شود.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا در راستای توسعه حمل و نقل ریلی، قطار تبریز – وان را با همکاری راه آهن ترکیه در سال ۱۳۸۰ راه اندازی کرده بود و حرکت قطارهای این مسیر از پاییز ۱۳۹۴ به دلیل انفجارهای تروریستی که گفته می‌شد از سوی «پ ک ک» در خاک ترکیه انجام گرفت، متوقف شد.

راه‌آهن آذربایجان از نواحی چهارده‌گانه راه‌آهن ایران است و محورهای تبریز- تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی که شامل ۲۸ ایستگاه با ۴۷۱ کیلومتر خط اصلی و ۵۰۰ کیلومتر خط فرعی است، محدوده این ناحیه را تشکیل می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.