دقایقی پیش دیدار «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با حسن روحانی که برای حضور در پنجمین اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا در تاجیکستان به سر می برد، آغاز شد.

 

رحمان با استقبال گرم و صمیمانه از رئیس جمهور ایران، از حضور ایشان در پنجمین اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا که ظهر امروز به کار خود خاتمه داد قدردانی کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان گفت: جناب آقای روحانی، مهمان گرامی؛ حضور شما را در جمهوری تاجیکستان – خانه دومتان خوش آمدید می گویم و بار دیگر برای شرکت فعالانه در اجلاس امروز سیکا تشکر می کنم. شرکت شما به معنای حمایت است و باور کامل دارم که مناسبات ما در چارچوب این سازمان گسترش خواهد یافت.

وی گفت که طی این دیدار پیرامون مسائل همکاری های دوجانبه و موضوعات منطقه ای تبادل نظر خواهد کرد.

حسن روحانی نیز از اینکه به دعوت رئیس جمهور تاجیکستان مهمان دولت و ملت این کشور بوده است اظهار خرسندی و رضایت کرد و افزود: در تاجیکستان احساس ما احساس در وطن بودن است. آداب و رسوم ملت تاجیکستان و ایران بسیار به هم نزدیک است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سیکا، گفت: شما اجلاس مهمی را میزبانی کردید و اینگونه اجلاس ها برای حرکت به سمت ثبات و وحدت میان کشورهای دوست است.

روحانی اظهار داشت: بر این باورم که این سفر مایه تعمیق روابط دو کشور مسلمان، دوست و دارای علایق بسیار زیاد ایران و تاجیکستان خواهد شد. امیدوارم روز به روز روابط بین دو دولت و دو ملت بیشتر شود و ما شاهد همکاری های بسیار ارزشمند به نفع دو ملت و به نفع منطقه خواهیم بود.

سپس رحمان و روحانی و هیأت های رسمی تاجیکستان و ایران به بحث و بررسی وضعیت همکاری های دوجانبه پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.