علی اکبر جوانفکر در یادداشتی با عنوان «توطئه❗️» در کانال تلگرامی خود به شایعه خودکشی عبدالرضا داوری اشاره کرد و نوشت: 

انتشار گسترده شایعه خودکشی آقای عبدالرضا داوری از فعالان رسانه‌ای و تحلیلگر سیاسی، امروز به عاملی برای تشویش اذهان عمومی تبدیل شد و بسیاری را به تکاپو انداخت تا صحت و سقم موضوع را جویا شوند!

اولین خبرسازی در این زمینه از سوی یک کانال خبری در پیام رسان تلگرام تحت عنوان «امید مردم» منتشر شد.

این کانال در ساعت ٧ و ٩ دقیقه صبح امروز با مخابره یک خبر به اصطلاح فوری نوشت: عبدالرضا داوری، مشاور محمود احمدی‌نژاد، صبح امروز خودکشی، کرد.

این جمله منعکس‌کننده دو مطلب کذب است زیرا اولا آقای عبدالرضا داوری خودکشی نکرده است و ثانیا همانطور که آقای دکتر داوری هم بارها اعلام کرده است، ایشان مشاور آقای احمدی‌نژاد نبوده‌اند.

در واقع شایع کردن ادعای کذب خودکشی آقای داوری جرمی غیرقابل انکار است زیرا نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در قانون جزایی ایران جرم شناخته شده است.

ادمین این کانال تلگرامی برای اثبات ادعای کذب خود تصریح کرده است که یکی از دوستان آقای داوری خبر این خودکشی را به اطلاع کانال امیدمردم رسانده است.

در این گزارش همچنین اضافه شده است که آقای داوری به بیمارستان منتقل شده اما اطلاع دقیقی از وضعیت جسمانی وی در دسترس نیست.

این شایعه به حدی موجب تشویش اذهان جامعه شد که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران هم به آن ورود کرد و گفت که در این زمینه خبری را دریافت نکرده است.

از پلیس فتا و دادسرای جرایم رسانه‌ای انتظار می‌رود که به این موضوع ورود کنند و ضمن برخورد قانونی با عوامل دخیل در این توطئه، دلایل و انگیزه‌های آنان از این شایعه‌پردازی و نشر گسترده آن را شناسایی و به اطلاع افکار عمومی برسانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.