الجزیره گزارش داد، مهران قباطی، فرمانده لشگر چهارم نیروهای گارد ریاست‌جمهوری مستعفی یمن اعلام کرد که شورای انتقالی جنوب مقدمات خود را برای سیطره بر بانک مرکزی و وزارتخانه‌های دولتی و کاخ ریاست‌جمهوری (معاشیق) در عدن تکمیل کرده است.

وی در فایل صوتی تأکید کرد که نشستی با ریاست احمد المیسری، وزیر کشور دولت مستعفی یمن و فرماندهان نظامی و امنیتی برای بررسی طرح شورای انتقالی برگزار شده است.

این درحالی است که برخی فرماندهان جنبش جنوب از مدت‌ها پیش حضور امارات در عدن و سایر استان‌های یمن را به مثابه "اشغال" می‌دانند.

علی محمد السعدی، از رهبران این جنبش از امارات در ماه مه به شدت انتقاد و ابوظبی را به تشکیل شبه‌نظامیانی که وحدت و ثبات یمن را تهدید می‌کنند، متهم کرد.

السعدی در صفحه خود در فیسبوک نوشت: برخی توهم این را دارند و می‌گویند امارات ارتش جنوب را تشکیل داده و از آن با پول و سلاح حمایت کرده است اما در حقیقت تا به این لحظه هیچ ارتشی وجود ندارد بلکه شبه‌نظامی هستند. این شبه‌نظامیان بمب ساعتی هستند که امارات هر زمان احساس کند که برای بقایش مناسب نیستند آن را منفجر خواهد کرد.

همچنین فادی باعوم، رئیس دفتر سیاسی جنبش جنوب از عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن خواست امارات را از ائتلاف عربی اخراج کند.

باعوم تأکید کرد: اماراتی‌ها به خاطر منافع و طمع‌ورزی‌هایشان در جنوب آمده‌اند نه به خاطر مردم یمن. آن‌ها هیچ مکانی را رها نمی‌کنند و کنترل همه را در دست می‌گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.