کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به صورت محرمانه با «نداو ارگمان» رئیس سازمان جاسوسی «موساد» دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس موساد در این دیدار تلاش کرده عباس را راضی کند بودجه ماهیانه را با همین شرایط کنونی یعنی کسر حقوق خانواده‌های اسرا و شهدا بپذیرد.

سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» به بهانه مقابله با حمایت مالی از خانواده‌های زندانیان و شهدای فلسطینی، بودجه تشکیلات خودگردان را کاهش دادند .  

در ادامه این گزارش آمده، رژیم صهیونیستی بیم آن را دارد که با تمام شدن ذخیره مالی تشکیلات خودگردان، این نهاد از هم فرو بپاشد.

تشکیلات خودگردان سه ماه است که بودجه حاصل از مالیات‌ها را به دلیل کم شدن بخشی از آنها، از رژیم صهیونیستی نپذیرفته است.

 پاسخ مشاور عباس

«مجدی الخالدی» مشاور محمود عباس در امور خارجی، خبرهای منتشره درباره انجام این دیدار را تکذیب کرد و گفت: عباس هیچ دیداری با مقامات اسرائیلی برای بحث درباره اموال مالیات فلسطین نداشته است.

وی ادامه داد، تشکیلات خودگردان با کم کردن هر مقداری از این مالیات‌ها توسط رژیم صهیونیستی مخالف است و فقط زمانی که این اموال کامل باشد، تحویل خواهد گرفت.

بر اساس توافقنامه پاریس امضا شده در ۲۹ آوریل ۱۹۹۴ ، رژیم صهیونیستی باید ماهانه مبلغی را که خود فلسطینی‌ها آن را «مُقاصه» می‌نامند به تشکیلات خودگردان تحویل دهد.

میزان مقاصه به مجموع مالیات‌های حاصل از مالیات بر درآمد فلسطینی‌های مشغول به کار در فلسطین اشغالی، مالیات‌های حاصل از واردات کالا به مناطق تحت سلطه تشکیلات خودگردان، کسر بیمه بازنشستگی کارگران فلسطینی مشغول به کار در فلسطین اشغالی و مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان‌های غیر انتفاعی ثبت شده نزد تشکیلات خودگردان بستگی دارد.

مقاصه در لغت به معنای روشى است که به مقتضاى قانون تعادل انجام می‌شود.

سال جاری «محمد مصطفی» مشاور امور اقتصادی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  از آغاز به کار این تشکیلات برای تغییر یا لغو توافقنامه اقتصادی پاریس و استقلال تدریجی از اقتصاد رژیم صهیونیستی خبر داد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.