مهدی آیتی عضو سابق حزب اعتماد ملی و نماینده دور ششم مجلس، به عدم کاندیداتوری محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید برای ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واکنش نشان داد.

*عارف برای کمیسیون آموزش نامزد نشد چون می‌دانست رای ندارد

وی گفت: کاری که آقای عارف در عدم کاندیداتوری برای ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صورت داد کاری بسیاری عاقلانه بود؛ چراکه می‌دانست رای نمی‌آورد و ته‌مانده‌های اصلاحات هم دیگر لیدری وی را قبول ندارند.

*عارف باید از ریاست فراکسیون امید و شورای عالی اصلاح‌طلبان کناره‌گیری کند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که محمدرضا عارف باید از ریاست فراکسیون امید و شورای عالی سیاست‌گذرای اصلاح‌طلبان کنار برود، گفت: اصلاح‌طلبان باید در درون خود پاکسازی کنند. بنابراین برای نخستین گام باید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را منحل و اجازه دهند افراد نخبه سیاسی و حزبی سر کار بیایند تا با توجه به شایسته‌سالاری فعالیت کنند و تعارفات را کنار بگذارند.

شورای شهر تهران ضعیف‌ترین شورای شهر تاریخ تهران است؛ این شورای شهر تهران آبروی اصلاح‌طلبان را برده و هیچ کار مهم مدیریتی و عمرانی نیز در تهران صورت نداده است. بنابراین شورای شهر ضعیف‌ترین شورا در ۵ دوره اخیر است و از دل شورای عالی سیاست‌گذرای اصلاح‌طلبان نیز بیرون آمده است.

*رئیس فراکسیون امید باید به دانشگاه برگردد

وی تأکید کرد:‌ آقای عارف یک شخصیت علمی دانشگاهی جزو استادهای ممتاز دانشگاه بوده و هست، بنابراین به درد سیاست نمی‌خورد و باید به دانشگاه برگردد.

عضو سابق حزب اعتماد ملی در همین خصوص گفت: شکست‌های پی در پی آقای عارف را در سال‌های اخیر در سال‌های دوره اصلاحات و ریاست جمهوری آقای خاتمی جستجو کرد. امروز هر اتفاقی که سر رئیس فراکسیون امید می‌آید به دلیل حمایت‌های بی‌جای رئیس دولت اصلاحات از وی است.

عضو سابق حزب اعتماد ملی با تاکید بر این‌که جنس و روحیه آقای عارف به کار سیاسی نمی‌خورد، گفت: عارف می‌توانست استاد خوب دانشگاه و شخصیت‌های ممتاز علمی دنیا و ایران باشد، اما نمی‌تواند جبهه سیاسی اصلاح‌طلبان را فرماندهی کند.

به اعتقاد وی رئیس دولت اصلاحات همواره به شایسته‌سالاری پرداخته و بر آن تاکید داشته است اما در مورد آقای عارف نه تنها شایسته‌سالاری را ذبح کرده، بلکه ناسیونالیسم‌سالاری را حاکمیت بخشیده است. امروز آقای عارف بر فعالیت‌های سیاسی پله پله سقوط کرده است و ارزش‌های خود را از دست داده است.

آیتی اما می‌گوید که محمدرضا عارف در ۴ مسئولیت مهمی که در دولت اصلاحات از جمله معاون اولی را برعهده داشته نیز کارنامه ضعیفی را ارائه کرده، بنابراین کارنامه وی هم گویای این مطلب است که وی مدیری سیاسی نیست؛ چراکه هر فردی را بهر کاری ساخته‌اند، اما عارف را بهر سیاست نه.

*خاتمی، «عارف» را به زوربر گردن اصلاحات سوار کرده است/این اقدام با شعار شایسته‌سالاری تناقض دارد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان که محمدرضا عارف این سمت را برعهده دارد نیز می‌گوید: رئیس دولت اصلاحات آقای عارف را به زور بر گردن اصلاحات سوار کرده و امروز اختلافی عمیق بین شورای عالی جبهه اصلاحات که ۲۰ سال فعالیت سیاسی داشته با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امروز وسعت اختلافات شورای هماهنگی و شورای عالی اصلاح طلبان حتی در استان‌ها هم وجود دارد و دو شاخه از اصلاح‌طلبان در استان‌ها فعال هستند. یک شاخه متمایل به شورای عالی و یک شاخه هم طرفدار شورای هماهنگی.

کاری که آقای عارف در عدم کاندیداتوری برای ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صورت داد کاری بسیاری عاقلانه بود؛ چراکه می‌دانست رای نمی‌آورد و ته‌مانده‌های اصلاحات هم دیگر لیدری وی را قبول ندارند.

عضو سابق حزب اعتماد ملی با تاکید بر این‌که هیچ یک از اهداف مدنظر اصلاح طلبان نه در مجلس و نه در شورای شهر تهران محقق نشده است، گفت: آقای عارف نه تنها نتوانسته وحدتی در جریان اصلاحات ایجاد کند، بلکه به دلیل میدان دادن به برخی افراد دامنه تفرقه‌ها در جبهه اصلاحات را نیز افزایش داده است.

آیتی با بیان این‌که محمدرضا عارف حق بزرگی به گردن حسن روحانی داشت، گفت: آقای روحانی به دلیل این‌که می‌دانست عارف توان قدرت مدیریت سیاسی و اجرایی ندارد، هیچ پست و مسئولیت مهمی به وی در دولت پیشنهاد نکرد.

عضو سابق حزب اعتماد ملی اظهار داشت:‌ زمانی که بنده مدتی عضو بنیاد امید باران بودم دیدم که برخی افراد همچون حسن رسولی از سادگی و پاکی آقای عارف سوء استفاده می‌کند. بنابراین همین افراد از رانت با سیاسی وارد شورای سیاست‌گذاری شدند در حالی‌ که نه چهره ملی بودند و نه در احزاب عضویت داشتند و بعد از آنجا به شورای شهر تهران رفتند.

*شورای شهر فعلی ضعیف‌ترین شورای شهر تاریخ تهران است/این شورای شهر از دل شورای عالی اصلاح‌طلبان بیرون آمده

اصلاح‌طلبان باید در درون خود پاکسازی کنند. بنابراین برای نخستین گام باید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را منحل و اجازه دهند افراد نخبه سیاسی و حزبی سر کار بیایند تا با توجه به شایسته‌سالاری فعالیت کنند و تعارفات را کنار بگذارند.

 آیتی با تاکید بر این‌که شورای شهر تهران ضعیف‌ترین شورای شهر تاریخ تهران است، گفت: این شورای شهر تهران آبروی اصلاح‌طلبان را برده و هیچ کار مهم مدیریتی و عمرانی نیز در تهران صورت نداده است. بنابراین شورای شهر ضعیف‌ترین شورا در ۵ دوره اخیر است و از دل شورای عالی سیاست‌گذرای اصلاح‌طلبان نیز بیرون آمده است.

*دلمان نمی‌خواست عارف به این روز بیفتد/برخی‌ها برای وی ایجاد توهم می‌کنند

وی با بیان این‌که آقای عارف ذهن سیاسی و تحلیل‌گر ندارد، خاطرنشان کرد: دلمان نمی‌خواست محمدرضا عارف به این روز بیفتد، اما می‌دانیم که برخی‌ها برای ایشان ایجاد توهم می‌کنند.

*انتقاد از عملکرد موسوی لاری در جبهه اصلاحات

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و نایب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان انتقاد کرد و افزود: آقای موسوی لاری به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس دولت اصلاحات کارهایی را در تهران و استان‌ها انجام داده که باعث اختلاف شدید اصلاح‌طلبان شده و بیشتر اصلاح‌طلبان اکنون در استان‌ها و تهران دلسرد و گوشه‌نشین شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.