مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ کشور گفت: برنج، روغن و شکر کالاهای اساسی است که از کشورهای آرژانتین، هند و برزیل وارد کشور شده است.

مسعود دشوارگر با بیان اینکه محموله برنج سیزده هزار و پانصد تن و روغن ۶۰ هزار تن است، دو فروند کشتی حامل شکر نیز به وزن ۲۸ هزار و سیصد تن و ۵۱ هزار تن در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی عنوان کرد: این محموله‌ها پس از تخلیه و کمترین تشریفات گمرکی به کارخانه‌های تصفیه شکرو روغن به ۸ استان کشور ارسال می‌شود.

دشوارگر با بیان اینکه محصول نهایی با قیمتی کمتر از قیمت بازار و به صورت یارانه‌ای به دست مصرف کنندگان خواهد رسید، خاطرنشان کرد: قرار است تا یک ماه آینده ۷ فروند کشتی حامل شکر و روغن خام با ظرفیت ۲۷۰ هزار تن در بندر شهید رجایی تخلیه و به سراسر کشور ارسال شود.

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۲۳ فروند کشتی حامل کالای اساسی به وزن بیش از ۷۳۰ هزار تن وارد بندر شهید رجایی شد.

الله مرداد عفیفی پور افزود: تمام خدمات دریایی به صورت شبانه روزی برای کشتی‌های حامل کالاهای اساسی مهیا است و در سریع‌ترین زمان این کالای این کشتی‌ها ترخیص می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.