دو منبع رسمی آمریکایی آگاه گفتند با توجه به حمله به دو نفتکش در هفته گذشته در آب‌های عمان، انتظار می‌رود تیم امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا این هفته در باره جزئیات اعزام نیروهای بیشتر نظامی به منطقه خاورمیانه مذاکره و رایزنی کنند.

سی ان ان نوشت: بنابر اظهارات این دو منبع آگاه، بحث اعزام نیروهای زمینی در حال حاضر در این مذاکرات مطرح نیست.

تارنمای خبری این رسانه تصویری آمریکایی نوشت: این دو منبع رسمی آگاه گفتند که این رایزنی و مذاکره بر نوعی مأموریت "دفاعی، بازدارندگی" متمرکز خواهد بود و اینکه چه نیروی خاصی برای انجام چنین مأموریتی نیاز است.

سی ان ان نوشت: این دو مقام گفتند توانایی های بیشتر نظامی شامل، آتش بار موشک های پاتریوت، جت‌های جنگنده و رزمناو خواهد بود که از قابلیت بیشتر دفاعی و بازدارندگی در قبال آتش موشک‌های ایران دارند.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: هنوز مشخص نیست دونالد ترامپ چه زمانی در جریان این رایزنی‌ها قرار خواهد گرفت و این مذاکرات چه زمانی برگزار خواهد شد اما "پاتریک شاناهان" سرپرست پنتاگون روز جمعه گذشته در اظهاراتی به این نکته اشاره داشت.

بنابر این گزارش شاناهان جمعه گذشته گفته بود: زمانی که شما به شرایط نگاه می‌کنید، یک کشتی نروژی و یک کشتی ژاپنی، عربستان سعودی، امارات و اینکه ۱۵ درصد نفت جهان از آب راه هرمز می‌گذرد، بنابر این ایجاب می‌کند تا طرحی منسجم در زمانی که اوضاع وخیم شد، داشته باشید.

سی ان ان نوشت: درخواست اعزام نیرو به منطقه را ابتدا ژنرال "فرانک مک کنزی" (Frank McKenzie) فرمانده مرکزی آمریکا در ماه مه گذشته داده بود.

سی ان ان افزود: (نشریه) نیویورک تایمز گزارش داده بود که مشاوران ارشد امنیت ملی روز جمعه گذشته در کاخ سفید با یکدیگر ملاقات داشته و در باره حمله به نفتکش‌ها و پیشنهاد پنتاگون جهت اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه خلیج فارس مذاکره کردند.

پیش از این نیز رسانه های آمریکا خبر از اعزام ۱۲۰ هزار نیروی امریکایی به منطقه داده بودند که این خبر تکذیب شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.