براساس معاملات امروز سه میلیارد و ۴۹۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال در ۵۴۲ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۸۴۱ واحد کاهش به ۵۷ هزار و ۳۳۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۷۶ واحد کاهش به ۳۹ هزار و ۲۷۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۸۰۵ واحد کاهش به رقم ۲۶۷ هزار و ۳۸۹ واحد رسید، شاخص بازار اول ۴۰ واحد و شاخص بازار دوم ۱۳۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۴۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۴۰ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۳۰ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۹۳ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۹۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

نماد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۳۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۴۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۹ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، گروه مپنا (سهامی عام)، بانک پاسارگاد و مخابرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۵۷ میلیون و ۴۲۳ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۳ هزار و ۱۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، پالایش نفت شیراز (شراز) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.