شمس‌الله شریعت‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین افزود: وجود نقدینگی سرگردان در دست مردم باعث شده است که در صورت عدم نیاز هم برای حفظ ارزش نقدینگی خود و این‌که بتوانند از این راه بر سرمایه خود بیافزایند، خودرو خریداری می‌کنند. این کار باعث بر هم زدن بازار تقاضا و عرضه می‌شود که خود از علل گران‌تر شدن و گران ماندن خودرو است.

وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی گفت: با توجه به اینکه برخی از اقلام مورد نیاز صنایع مختلف تا کنون از سایر کشورها وارد می‌شد، به دلیل تحریم‌ها اکنون امکان واردات آنها فراهم نیست. همچنین با بالا رفتن قیمت ارز، مواد اولیه مورد نیاز با مبلغی بالاتر تامین می‌شود. همین موضوعات موجب بالا رفتن هزینه تولید خودرو و قطعات آن شد.

شریعت نژاد ادامه داد: همواره بیشترین لطمه به تولید و اقتصاد کشور را کسانی می‌زنند که بدون زحمت صاحب سرمایه می‌شوند. اقتصاد دلالی برای توسعه هر کشوری آفت است و اشخاصی که نه در راستای کمک به تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند نه به شهروندان خدماتی خاصی ارائه می‌دهند، بلکه تنها با زدو بند و ایجاد جو روانی بدون این‌که از درآمد خود مالیاتی بپردازند، به دنبال سودهای کلان هستند.

وی با بیان این‌که متاسفانه سرمایه موجود در جامعه به جای هزینه در امر تولید و اشتغال، به سمت دلالی خودرو هدایت شده است، خاطرنشان کرد: برای داشتن اقتصاد پویا و مولد در جامعه باید به‌صورت جدی از فعالیت قشر واسطه‌ها و سودجویان ممانعت به عمل آید و هر چه بیشتر فرهنگ کار و تلاش در اقتصاد جا بیافتد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.