دومین همایش تجاری ایران و منطقه قفقاز شمالی و پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه که با حضور دبیران کمیسیون از روز یکشنبه با حضور مقام‌ها و فعالان بخش خصوصی و دولتی دو کشور ایران و روسیه در تهران آغاز شد امروز(سه‌شنبه) در اصفهان به کار خود پایان می‌دهد.

در ۲ روز گذشته تفاهم‌ نامه‌هایی میان بخش‌های دولتی و خصوصی ۲ کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی انعقاد شد و سندهای همکاری به امضا رسید، پس از پایان سومین روز از این اجلاس ۹ سند همکاری به امضا رسید که به شرح زیر است:

۱- سند پایانی پانزدهمین اجلاس دائمی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که به امضای رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه رسید.

۲- سند سومین کارگروه همکاری‌های استانی و منطقه‌ای در حاشیه کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه که به امضای رئیس ایرانی کارگروه همکاری‌های استانی و منطقه‌ای و رئیس روسی این کارگروه رسید.

۳- سند دهمین اجلاس گروه کاری همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که به امضای معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه رسید.

۴- سند ششمین نشست کارگروه آب در حاشیه کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری - اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که به امضای رئیس طرف ایرانی کارگروه آب همچنین رئیس روسی این کارگروه رسید.

۵- برنامه اجرای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های استانداردسازی و اندازه‌شناسی میان سازمان ملی استاندارد ایران و آژانس فدرال قانونگذاری فنی و اندازه‌شناسی روسیه که به امضای معاون رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در تدوین و ترویج استاندارد و معاون رئیس آژانس فدرال قانونگذاری فنی و اندازه‌شناسی روسیه رسید.

۶- یادداشت تفاهم مبادلات اقتصادی، تجاری، صنعتی، ترانزیت، توسعه خدمات بندری و حمل و نقل کالا که به امضای مدیر عامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی بندر انزلی و مدیر عامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار از طرف ایران و همچنین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس از طرف روسیه رسید.

۷- تفاهمنامه حوزه انرژی.

۸-سند پایان یادداشت تفاهم شرکت مادر تخصصی سات‌کاب و شرکت united engine corporation که به امضای مدیر عامل شرکت مادر تخصصی سات کاب از طرف ایران و معاون برنامه‌های انرژی و صنعتی شرکت united engine corporation روسیه رسید.

۹- سند قرارداد جامعه مهندسان مشاور ایران و انجمن ملی مهندسان مشاور ساخت روسیه که به امضای نماینده جامعه مهندسان مشاور ایران و نماینده انجمن ملی مهندسان مشاور ساخت روسیه رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.